Německý koncern Daimler a čínský výrobce automobilů BYD společně vytvoří pro čínský trh elektromobil. Nazvou ho Denza a bude výhradně pro čínský trh.
Alternativní pohony teď letí. Mezi nejčastěji zmiňovaný patří pohon na elektřinu. Německý koncern Daimler, do kterého patří i Mercedes-Benz, se rozhodl pro svůj první elektromobil. Vyvíjet ho bude s čínským BYD a prodávat ho bude také jen v Číně. Proč? No asi si chce nejdříve svou technologii vyzkoušet na tamních zákaznících a pak až v Evropě.
Cena navrženého, zkonstruovaného a vyrobeného elektromobilu bude v přepočtu zhruba 1,2 milionu korun. V případě velkorysých grantů od čínské vlády, by se cena mohla „propadnout k hranici 800 000 Kč.
Elektromotor, který bude Denza pohánět, dokáže vyvinout sílu 115 koní a 290 Nm točivého momentu. Díky tomuto výkonu, Denza zvládne uhánět rychlostí až 150 kilometrů za hodinu a dojezd bude téměř 190 kilometrů.
Sám Daimler tvrdí, že elektromobil Denza bude testovat celkem 18 měsíců a při testech najezdí téměř 1,2 milionu kilometrů. Zároveň dodává, že Denza získá v nových C-NCAP nárazových testech maximální počet hvězdiček.
Naše informace navíc uvádějí, že Denza je postaven na stejné platformě jako předchozí generace Mercedesu třídy B.
Výbava bude velkorysá. Ostatně, měla by se odrážet na životním stylu, který žijí potenciální majitelé, takže nebudou chybět kožené sedačky, 18ti palcová kola, audiosystém, velký dotykový displej, adaptivní xenonové světlomety nebo satelitní navigace.
První Denzy by se mohli dostat k budoucím zákazníkům již letos v září.
Zdroj: Autocar.co.uk
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?