Audi A5 je již druhým rokem nasazováno v německém závodním šampionátu cestovních vozů DTM. Za jejím volantem sedí kromě jiných i pilot Mike Rockenfeller, který se pro tento rok stal předčasně letošním mistrem této série.
Audi A5 je již druhým rokem nasazováno v německém závodním šampionátu cestovních vozů DTM. Za jejím volantem sedí kromě jiných i pilot Mike Rockenfeller, který se pro tento rok stal předčasně letošním mistrem této série.
Díky tomuto úspěchu se automobilka Audi rozhodla výhru v této závodní sérii náležitě oslavit, a tak představila v těchto dnech speciální edici sériové A5ky, která nese název Audi A5 DTM Champion.
Oproti běžné Audi A5 se verze DTM Champion vyznačuje přítomností nového přítlačného spoileru v barvě karoserie, dále vnějšími zpětnými zrcátky připomínající hliník a litými sportovními 20“ koly s pěti paprsky.
To vše doplňují decentní loga DTM na prazích a boku automobilu. Verzi DTM Champion budete moci vlastnit buď to v červeném laku karoserie Misano, v šedém Daytona a nebo v bílém Glacier.
Nabídka motorizací je bohužel omezena pouze na čtyři jednotky. Dvě z nich jsou zážehové, jedná se o 2.0 TFSI (165 kW) a 3.0 TFSI (200 kW), zbylé dvě vznětové – 2.0 TDI (130 kW) a 3.0 TDI (180 kW). Všechny motorizace jsou samozřejmě kombinovány se systémem pohonu všech kol Quattro.
Zákazníci si edici A5 DTM Champion mohou začít objednávat již od konce října, avšak měli by si pospíšit, vůz bude vyroben jen ve 300 exemplářích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?