Francúzsky hatchback od Citroenu prichádza so zásadnou novinkou - motorom 1,2 e-THP s výkonom 96 kW/130 k.
Francúzsky hatchback nižšej strednej triedy Citroen C4 dostane vrámci koncernu PSA ako prvý nový benzínový preplňovaný trojvalec 1,2 e-THP. Downsizing, ktorý je dnes veľmi populárny, tak postupne z ponuky vytlačí štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k).
Model C4 dostal pri uvedení novej motorizácie prednosť pred novým Peugeotom 308, ktorého druhá generácia má premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte. Novinka 1,2 e-THP s maximálnym výkonom 96 kW/130 k a krútiacim momentom 230 Nm vychádza z trojvalcového atmosférického motora 1,2 VTi, ktorý poznáme zo sedanu C-Elyseé.
Oproti atmosférickému motoru 1,6 VTi má priniesť väčšiu porciu výkonu a krútiaceho momentu a zníženie kombinovanej spotreby o 25% na úroveň 5,0 l/100 km. Motor bude spojený so systémom štart-stop so samočinným vypínaním motora.
Novinka od PSA tak vstupuje do boja s konkurenčnými preplňovanými pohonnými jednotkami 1,2 TSI od Volkswagenu, 1,2 TCe od Renaultu alebo 1,0 EcoBoost od Fordu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.