Česká společnost Innotech ukáže na tradičním festivalu v Goodwoodu svůj poslední vynález. Jde o okruhový speciál s vnitřnostmi z Chevroletu Corvette.
Innotech pravděpodobně není automobilovým nadšencům neznámá značka. V 90. letech se proslavila modelem Mysterro, tedy supersportem s tehdy největším motorem pod kapotou. Šlo o dvanáctiválec o objemu 9,6 litru, který si s výkonem 750 koní dokázal smlsnout na kdejakém supersportu.
Mysterro se nakonec tržně neprosadilo, avšak značka žije dál. V poslední době se zabývá zejména úpravami Chevroletu Corvette na různé způsoby, avšak to nejzajímavější přichází právě teď. O okruhovém speciálu Aspiron se mluví od roku 2010. Nyní tu máme variantu, která je údajně připravena do výroby a jako taková se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Aspiron je speciál určený právě pro okruhy. Na běžné silnice vzhledem k absenci světel a podobných nezbytností alespoň prozatím nemůže. Ačkoliv se zdá, že nějaké to místo na světlomety by se třeba v budoucnu najít mohlo...
Jak bylo zmíněno výše, základem speciálu je Chevrolet Corvette. Jeho motor může být dodáván ve více variantách, výkony se pohybují mezi 500 a 800 koňmi se standardním benzínem. S využitím speciálních paliv (závodního benzínu či směsi E85) pak může výkon dosahovat až magické hodnoty 1000 koní. Tyto výkony jsou přitom umístěny ve voze, jehož hmotnost je jen 760 - 860 koní, což vůz řadí na první pozice v žebříčcích poměru výkonu a hmotnosti.
Vzhledem k tomu, že rozjet se vůz může, ale zastavit musí, jsou ve voze instalovány závodní brzdy s až osmipístkovými třmeny.
V kokpitu jsou řidič i spolujezdec uvázáni šestibodovými pásy. Innotech nabízí značné možnosti individualizace, díky čemuž je možné získat další závodní speciality, zejména rozšířené možnosti nastavení vozu na míru.
Ceny začínají přibližně na třech milionech korun.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.