Česká společnost Innotech ukáže na tradičním festivalu v Goodwoodu svůj poslední vynález. Jde o okruhový speciál s vnitřnostmi z Chevroletu Corvette.
Innotech pravděpodobně není automobilovým nadšencům neznámá značka. V 90. letech se proslavila modelem Mysterro, tedy supersportem s tehdy největším motorem pod kapotou. Šlo o dvanáctiválec o objemu 9,6 litru, který si s výkonem 750 koní dokázal smlsnout na kdejakém supersportu.
Mysterro se nakonec tržně neprosadilo, avšak značka žije dál. V poslední době se zabývá zejména úpravami Chevroletu Corvette na různé způsoby, avšak to nejzajímavější přichází právě teď. O okruhovém speciálu Aspiron se mluví od roku 2010. Nyní tu máme variantu, která je údajně připravena do výroby a jako taková se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Aspiron je speciál určený právě pro okruhy. Na běžné silnice vzhledem k absenci světel a podobných nezbytností alespoň prozatím nemůže. Ačkoliv se zdá, že nějaké to místo na světlomety by se třeba v budoucnu najít mohlo...
Jak bylo zmíněno výše, základem speciálu je Chevrolet Corvette. Jeho motor může být dodáván ve více variantách, výkony se pohybují mezi 500 a 800 koňmi se standardním benzínem. S využitím speciálních paliv (závodního benzínu či směsi E85) pak může výkon dosahovat až magické hodnoty 1000 koní. Tyto výkony jsou přitom umístěny ve voze, jehož hmotnost je jen 760 - 860 koní, což vůz řadí na první pozice v žebříčcích poměru výkonu a hmotnosti.
Vzhledem k tomu, že rozjet se vůz může, ale zastavit musí, jsou ve voze instalovány závodní brzdy s až osmipístkovými třmeny.
V kokpitu jsou řidič i spolujezdec uvázáni šestibodovými pásy. Innotech nabízí značné možnosti individualizace, díky čemuž je možné získat další závodní speciality, zejména rozšířené možnosti nastavení vozu na míru.
Ceny začínají přibližně na třech milionech korun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.