Česká společnost Innotech ukáže na tradičním festivalu v Goodwoodu svůj poslední vynález. Jde o okruhový speciál s vnitřnostmi z Chevroletu Corvette.
Innotech pravděpodobně není automobilovým nadšencům neznámá značka. V 90. letech se proslavila modelem Mysterro, tedy supersportem s tehdy největším motorem pod kapotou. Šlo o dvanáctiválec o objemu 9,6 litru, který si s výkonem 750 koní dokázal smlsnout na kdejakém supersportu.
Mysterro se nakonec tržně neprosadilo, avšak značka žije dál. V poslední době se zabývá zejména úpravami Chevroletu Corvette na různé způsoby, avšak to nejzajímavější přichází právě teď. O okruhovém speciálu Aspiron se mluví od roku 2010. Nyní tu máme variantu, která je údajně připravena do výroby a jako taková se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Aspiron je speciál určený právě pro okruhy. Na běžné silnice vzhledem k absenci světel a podobných nezbytností alespoň prozatím nemůže. Ačkoliv se zdá, že nějaké to místo na světlomety by se třeba v budoucnu najít mohlo...
Jak bylo zmíněno výše, základem speciálu je Chevrolet Corvette. Jeho motor může být dodáván ve více variantách, výkony se pohybují mezi 500 a 800 koňmi se standardním benzínem. S využitím speciálních paliv (závodního benzínu či směsi E85) pak může výkon dosahovat až magické hodnoty 1000 koní. Tyto výkony jsou přitom umístěny ve voze, jehož hmotnost je jen 760 - 860 koní, což vůz řadí na první pozice v žebříčcích poměru výkonu a hmotnosti.
Vzhledem k tomu, že rozjet se vůz může, ale zastavit musí, jsou ve voze instalovány závodní brzdy s až osmipístkovými třmeny.
V kokpitu jsou řidič i spolujezdec uvázáni šestibodovými pásy. Innotech nabízí značné možnosti individualizace, díky čemuž je možné získat další závodní speciality, zejména rozšířené možnosti nastavení vozu na míru.
Ceny začínají přibližně na třech milionech korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.