Světová premiéra proběhla, veřejnost si bude muset počkat. Na co je každému jasné…
Nedávné fotografie zveřejněné na sociální síti facebook, stejně jako obrazová příloha jednoho nejmenovaného japonského magazínu, se nemýlily. Zmiňované fotografie zachycovaly skutečné provedení verze roku 2014. Jak a kdo snímky pořídil, automobilka dosud nezveřejnila.
To nás však tolik nezajímá. Nás zajímá především nový pětidveřový hatchback. Verze roku 2014 přináší zajímavý a neotřelý design podobný aktuálnímu šestkovému modelu. Přední maska chladiče či „uříznutá“ záď hovoří ve prospěch designu, přinášející dobrý celkový dojem. Zaujme především letmá chromovaná lišta, tvořící linku táhnoucí se od středu vozu až k předním světlometům, prolisy kapoty a bočních dveří dotvoří kulisu vně i vnitřně dynamického vozu.
Benzinové atmosférické agregáty nabídnou obsah 1,5 a 2,0 l s přímým vstřikováním paliva, výkon 100 k při 6000 ot./min. a maximální točivý moment 150 N.m při 4000 ot./min. Dvoulitr pak 120, resp. 165 k, 210 N.m a maximální rychlost 195, resp. 210 km/hod. v závislosti na provedení. Dieselová 2,2 Skyactiv-D výkon 150 koní při 4500 ot./min., točivý moment 380 N.m při 1800 otáčkách. Maximálka činí stejných 210 km/hod, zrychlení z 0-100 nastane během 8,1 anebo 9,7 sekundy.
Rozměry jsou blízké předchůdci. Hatchback povyrostl v celkové délce a šířce o 5 a 40 mm, na výšku však poklesl o rovných 20 mm. Přehlednout nemůžeme především větší rozvor v řádu 6 centimetrů. Zavazadlový prostor je méně než skromný. V klasickém provedení pojme 350 litrů, se sklopenými sedačkami pak 1 250 litrů. Kdo chce vědět více, musí dočkat Franfurtu. Přesně tam bude autonovinka představena veřejnosti.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.