Světová premiéra proběhla, veřejnost si bude muset počkat. Na co je každému jasné…
Nedávné fotografie zveřejněné na sociální síti facebook, stejně jako obrazová příloha jednoho nejmenovaného japonského magazínu, se nemýlily. Zmiňované fotografie zachycovaly skutečné provedení verze roku 2014. Jak a kdo snímky pořídil, automobilka dosud nezveřejnila.
To nás však tolik nezajímá. Nás zajímá především nový pětidveřový hatchback. Verze roku 2014 přináší zajímavý a neotřelý design podobný aktuálnímu šestkovému modelu. Přední maska chladiče či „uříznutá“ záď hovoří ve prospěch designu, přinášející dobrý celkový dojem. Zaujme především letmá chromovaná lišta, tvořící linku táhnoucí se od středu vozu až k předním světlometům, prolisy kapoty a bočních dveří dotvoří kulisu vně i vnitřně dynamického vozu.
Benzinové atmosférické agregáty nabídnou obsah 1,5 a 2,0 l s přímým vstřikováním paliva, výkon 100 k při 6000 ot./min. a maximální točivý moment 150 N.m při 4000 ot./min. Dvoulitr pak 120, resp. 165 k, 210 N.m a maximální rychlost 195, resp. 210 km/hod. v závislosti na provedení. Dieselová 2,2 Skyactiv-D výkon 150 koní při 4500 ot./min., točivý moment 380 N.m při 1800 otáčkách. Maximálka činí stejných 210 km/hod, zrychlení z 0-100 nastane během 8,1 anebo 9,7 sekundy.
Rozměry jsou blízké předchůdci. Hatchback povyrostl v celkové délce a šířce o 5 a 40 mm, na výšku však poklesl o rovných 20 mm. Přehlednout nemůžeme především větší rozvor v řádu 6 centimetrů. Zavazadlový prostor je méně než skromný. V klasickém provedení pojme 350 litrů, se sklopenými sedačkami pak 1 250 litrů. Kdo chce vědět více, musí dočkat Franfurtu. Přesně tam bude autonovinka představena veřejnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.