Nissan spolupracuje s automobilkou Renault, což znamená, že čas od času může sáhnout do koncernové studnice nápadů.
Nissan Terrano je tradiční značka této japonské automobilky. Vůz s tímto označením se i u nás docela čile prodával v průběhu celých 90 let a až v roce 2006 ho z trhu vytěsnila již přeci jenom znatelná zastaralost. Terrano z trhu zmizelo a na jeho místě se objevila skupina jiných vozů - terénnější pojetí si převzal model X-Trail, naopak o něco civilnější je Qashqai.
Nissan již dnes pod svou značkou prodává některé Logany a v budoucnu se počet přejatých vozů od Dacie rozšíří právě o Terrano třetí generace. Jeho technický základ hledejme v Dusteru, tedy prvním a zatím jediném SUV značky Dacia.
Nissan si na Duster nalepí vlastní příď a částečně i záď, menší změny se pravděpodobně odehrají i v interiéru, ale celkově by mělo jít o poměrně věrný klon francouzsko-rumunského vozu. Tomu by ale neměla příliš odpovídat cenovka, která bude o přibližně 20 tisíc korun vyšší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.