Nissan spolupracuje s automobilkou Renault, což znamená, že čas od času může sáhnout do koncernové studnice nápadů.
Nissan Terrano je tradiční značka této japonské automobilky. Vůz s tímto označením se i u nás docela čile prodával v průběhu celých 90 let a až v roce 2006 ho z trhu vytěsnila již přeci jenom znatelná zastaralost. Terrano z trhu zmizelo a na jeho místě se objevila skupina jiných vozů - terénnější pojetí si převzal model X-Trail, naopak o něco civilnější je Qashqai.
Nissan již dnes pod svou značkou prodává některé Logany a v budoucnu se počet přejatých vozů od Dacie rozšíří právě o Terrano třetí generace. Jeho technický základ hledejme v Dusteru, tedy prvním a zatím jediném SUV značky Dacia.
Nissan si na Duster nalepí vlastní příď a částečně i záď, menší změny se pravděpodobně odehrají i v interiéru, ale celkově by mělo jít o poměrně věrný klon francouzsko-rumunského vozu. Tomu by ale neměla příliš odpovídat cenovka, která bude o přibližně 20 tisíc korun vyšší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?