Nissan spolupracuje s automobilkou Renault, což znamená, že čas od času může sáhnout do koncernové studnice nápadů.
Nissan Terrano je tradiční značka této japonské automobilky. Vůz s tímto označením se i u nás docela čile prodával v průběhu celých 90 let a až v roce 2006 ho z trhu vytěsnila již přeci jenom znatelná zastaralost. Terrano z trhu zmizelo a na jeho místě se objevila skupina jiných vozů - terénnější pojetí si převzal model X-Trail, naopak o něco civilnější je Qashqai.
Nissan již dnes pod svou značkou prodává některé Logany a v budoucnu se počet přejatých vozů od Dacie rozšíří právě o Terrano třetí generace. Jeho technický základ hledejme v Dusteru, tedy prvním a zatím jediném SUV značky Dacia.
Nissan si na Duster nalepí vlastní příď a částečně i záď, menší změny se pravděpodobně odehrají i v interiéru, ale celkově by mělo jít o poměrně věrný klon francouzsko-rumunského vozu. Tomu by ale neměla příliš odpovídat cenovka, která bude o přibližně 20 tisíc korun vyšší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?