Znovuzrozená značka Alpine vypustí do světa sportovní vůz, vycházející z konceptu A110-50
Znovuzrozená značka Alpine, spadající pod křídla francouzského Renaultu, plánuje uvést na trh v roce 2016 sériový sportovní vůz, vycházející z již dříve zveřejněného konceptu A110-50. V minulosti se mluvilo o konceptu 50, jako o téměř finální podobě nového vozu. Situace se však změnila. Nástupce legendárního sporťáku bude zřejmě v mnohém od konceptu odlišný, naopak se očekává větší inspirace modelem A 110.
Jiné mají být přední lampy. Futuristický design nahradí dvojice kulatých světel spíše v retro stylu. Podobně tomu má být i s ohledem na zbylé vnější proporce automobilu.
Odpovědná osoba, Laurens van den Acker, přirovnal značku Alpine ke značce Porsche a klasice 911. Nejprve bude vytvořena prodejní základna, kterou utvoří výše zmiňovaná novinka, na ni se nabalí další zajímavá řešení pro větší zákaznický výběr.
Nikdo nemůže vědět, jak vše dopadne. Plánům, slibům a předpokladům se dnes dá věřit stejně, jako současné meteorologické předpovědi. A potom, že má dnes svítit slunce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.