Speciální edice třetí generace sportovně laděného hatchbacku odhalena
Model sportovně laděného třídveřového hatchbacku zaznamenal úspěch v podobě milióntého kusu, který sjel z výrobních linek závodu německého koncernu Volkswagen. Výjimečný okamžik si zaslouží něco speciálního, proto značka přichází s limitovanou edicí tohoto vozu, označeného přízviskem Million Edition.
Model Scirocco se vyrábí již od roku 1974. První generace, za kterou není zodpovědný nikdo jiný než známý italský designér Giorgio Giugiaro, se vyráběla dlouhých 7 let. Ukrojila největší díl z počtu vyrobených kusů – rovných 504 153. Druhá generace se objevila rok po ukončení výroby první. Produkční místo v Osnabrücku bylo zachováno, počet kusů však vyšel jen na 291 497.
Třetí generace byla odhalena v roce 2008. Stejně jako verze předešlé, vycházela z modelu Golf. Doposud si ji zakoupilo celkem 204 350 zákazníků. Souhrn tedy dává rovný milión vyrobených vozů.
Limitovanou edici spatříme v případě návštěvy blízkého Německa či vzdálené komunistické Číny. To jsou totiž jediné dva trhy, na které je edice cílena. Speciální Scirocco poznáme podle černého metalického lakování a dvojice šedých pruhů, táhnoucích se po celé délce karoserie, počínaje kapotou a zadním nárazníkem konče. Celkový dojem doladí zpětná zrcátka či 18palcová kola, jak jinak též v decentní šedé. Potěší i sportovně se tvářící prahy, uvnitř pak kontrastní černo/oranžové provedení kožených sedadel. Výroba začne v květnu, cenovka ukáže v přepočtu něco kolem 700 tisíc korun.
Speciální edice bude zřejmě poslední úpravou dosavadní verze. Šéfdesignér Volkswagen Group, Walter de Silva, již vyjádřil přání vzniku čtvrté generace. Ta je již schválena, konečný design se dolaďuje. Plán počítá se zcela odlišným vozem, žádným sportovní hatchbackem. Čekejte pravé nefalšované kupé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.