Speciální edice třetí generace sportovně laděného hatchbacku odhalena
Model sportovně laděného třídveřového hatchbacku zaznamenal úspěch v podobě milióntého kusu, který sjel z výrobních linek závodu německého koncernu Volkswagen. Výjimečný okamžik si zaslouží něco speciálního, proto značka přichází s limitovanou edicí tohoto vozu, označeného přízviskem Million Edition.
Model Scirocco se vyrábí již od roku 1974. První generace, za kterou není zodpovědný nikdo jiný než známý italský designér Giorgio Giugiaro, se vyráběla dlouhých 7 let. Ukrojila největší díl z počtu vyrobených kusů – rovných 504 153. Druhá generace se objevila rok po ukončení výroby první. Produkční místo v Osnabrücku bylo zachováno, počet kusů však vyšel jen na 291 497.
Třetí generace byla odhalena v roce 2008. Stejně jako verze předešlé, vycházela z modelu Golf. Doposud si ji zakoupilo celkem 204 350 zákazníků. Souhrn tedy dává rovný milión vyrobených vozů.
Limitovanou edici spatříme v případě návštěvy blízkého Německa či vzdálené komunistické Číny. To jsou totiž jediné dva trhy, na které je edice cílena. Speciální Scirocco poznáme podle černého metalického lakování a dvojice šedých pruhů, táhnoucích se po celé délce karoserie, počínaje kapotou a zadním nárazníkem konče. Celkový dojem doladí zpětná zrcátka či 18palcová kola, jak jinak též v decentní šedé. Potěší i sportovně se tvářící prahy, uvnitř pak kontrastní černo/oranžové provedení kožených sedadel. Výroba začne v květnu, cenovka ukáže v přepočtu něco kolem 700 tisíc korun.
Speciální edice bude zřejmě poslední úpravou dosavadní verze. Šéfdesignér Volkswagen Group, Walter de Silva, již vyjádřil přání vzniku čtvrté generace. Ta je již schválena, konečný design se dolaďuje. Plán počítá se zcela odlišným vozem, žádným sportovní hatchbackem. Čekejte pravé nefalšované kupé.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?