Speciální edice třetí generace sportovně laděného hatchbacku odhalena
Model sportovně laděného třídveřového hatchbacku zaznamenal úspěch v podobě milióntého kusu, který sjel z výrobních linek závodu německého koncernu Volkswagen. Výjimečný okamžik si zaslouží něco speciálního, proto značka přichází s limitovanou edicí tohoto vozu, označeného přízviskem Million Edition.
Model Scirocco se vyrábí již od roku 1974. První generace, za kterou není zodpovědný nikdo jiný než známý italský designér Giorgio Giugiaro, se vyráběla dlouhých 7 let. Ukrojila největší díl z počtu vyrobených kusů – rovných 504 153. Druhá generace se objevila rok po ukončení výroby první. Produkční místo v Osnabrücku bylo zachováno, počet kusů však vyšel jen na 291 497.
Třetí generace byla odhalena v roce 2008. Stejně jako verze předešlé, vycházela z modelu Golf. Doposud si ji zakoupilo celkem 204 350 zákazníků. Souhrn tedy dává rovný milión vyrobených vozů.
Limitovanou edici spatříme v případě návštěvy blízkého Německa či vzdálené komunistické Číny. To jsou totiž jediné dva trhy, na které je edice cílena. Speciální Scirocco poznáme podle černého metalického lakování a dvojice šedých pruhů, táhnoucích se po celé délce karoserie, počínaje kapotou a zadním nárazníkem konče. Celkový dojem doladí zpětná zrcátka či 18palcová kola, jak jinak též v decentní šedé. Potěší i sportovně se tvářící prahy, uvnitř pak kontrastní černo/oranžové provedení kožených sedadel. Výroba začne v květnu, cenovka ukáže v přepočtu něco kolem 700 tisíc korun.
Speciální edice bude zřejmě poslední úpravou dosavadní verze. Šéfdesignér Volkswagen Group, Walter de Silva, již vyjádřil přání vzniku čtvrté generace. Ta je již schválena, konečný design se dolaďuje. Plán počítá se zcela odlišným vozem, žádným sportovní hatchbackem. Čekejte pravé nefalšované kupé.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?