Speciální kupé legendární značky v sérii 30 kusů, cena 3,5 milionů korun, prodejní místa - americký a kanadský trh
Zatím poslední speciální model, navazující na standardní XKR-S, bude poháněn nezměněným pětilitrovým přeplňovaným osmiválcem o výkonu 405 kW (550 koní) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 680 N.m v rozmezí od 2 500 - 5 000 ot./min. Považte, nezní to nádherně? Nejvyšší omezená rychlost 300 km/h, zrychlení z 0-96 km/h (americké pojetí) za 3,9 s.
Kromě lepšího zrychlení již dříve známé hodnoty. Odlišnosti od předcházejícího modelu? Nové jsou především aerodynamické kity. Zadní přítlačné křídlo, dodatečné ventilační otvory, přední nárazník s uhlíkovými částmi, deflektory po stranách, které navyšují přítlačnou sílu na zadní nápravu o 145 kg.
Divize ETO (Engineered To Order) také poprvé užila karbon-keramických brzd s typickými žlutými třmeny viz Porsche či jiné. Kotouče o průměrech 398 mm a 380 mm zkracují brzdnou dráhu a celkově tak dochází k významnému snížení hmotnosti systému v hodnotě 21 kilogramů.
K představení má dojít na právě probíhajícím New Yorském autosaloně. Škoda té vzdálenosti. Viďte?.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?