Speciální kupé legendární značky v sérii 30 kusů, cena 3,5 milionů korun, prodejní místa - americký a kanadský trh
Zatím poslední speciální model, navazující na standardní XKR-S, bude poháněn nezměněným pětilitrovým přeplňovaným osmiválcem o výkonu 405 kW (550 koní) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 680 N.m v rozmezí od 2 500 - 5 000 ot./min. Považte, nezní to nádherně? Nejvyšší omezená rychlost 300 km/h, zrychlení z 0-96 km/h (americké pojetí) za 3,9 s.
Kromě lepšího zrychlení již dříve známé hodnoty. Odlišnosti od předcházejícího modelu? Nové jsou především aerodynamické kity. Zadní přítlačné křídlo, dodatečné ventilační otvory, přední nárazník s uhlíkovými částmi, deflektory po stranách, které navyšují přítlačnou sílu na zadní nápravu o 145 kg.
Divize ETO (Engineered To Order) také poprvé užila karbon-keramických brzd s typickými žlutými třmeny viz Porsche či jiné. Kotouče o průměrech 398 mm a 380 mm zkracují brzdnou dráhu a celkově tak dochází k významnému snížení hmotnosti systému v hodnotě 21 kilogramů.
K představení má dojít na právě probíhajícím New Yorském autosaloně. Škoda té vzdálenosti. Viďte?.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.