Japonská automobilka poodkrývá závoj nového konceptu Authentics. Děje se tak těsně před autosalonem v Šanghaji. Proč právě teď?
Výstava Auto Šanghaj je za rohem. Od 27. dubna do 1. května se v čínské metropoli představí masa exponátů vysoké světové úrovně. Očekává se široká účast, řada novinek. Jednou z těch bude i sedan japonské automobilky Suzuki, která zde premiérově prezentuje svoji novou koncepci pod označením „Authentics“.
Do světa vypuštěné fotografie jsou strohé a nevypovídají příliš o konečné podobě vozu. Mělo by se zřejmě jednat o nástupce modelu Kizashi, určený primárně pro slibný čínský trh. Uveďme, že současná situace Suzuki není zrovna optimální. Po ústupu z amerického a kanadského trhu se tak orientuje na prostředí s růstovým potenciálem.
Vůz nižší střední třídy s delším rozvorem, sportovním a zároveň elegantním designem má jistě schopnost zaujmout. Na vývoj situace si však budeme muset počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.