Po verzi RR lidštější GT. Je tomu opravdu tak?
Již uplynulo téměř 24 měsíců od doby, kdy rakouský výrobce motocyklů a příslušenství - značka KTM, představila našlapaný model RR s výkonem 360 koní (245 kW). S motorem Volkswagen 2,0 TSI tehdy speciální čtyřkolka zajela severní část Nürburgringu v čase 7:25,27!Výkon sice s poslední verzí mírně poklesl, i tak se ale bavíme o solidním zrychlení z 0-100 za 4,1 sekundy a maximální rychlosti 231 km/h! Předpokladem takových parametrů je ultralehká karbonová 847 kilogramová konstrukce, motor s 285 koňmi (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. Jediné, co nás tak spolu se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem dokáže kromě zdi zastavit, jsou výsostné brzdy Brembo s předu a vzadu umístěnými čtyřpístky/dvoupístky a kotouči o průměrech 305 mm a 262 mm.Nejdůležitější změny se však udály jinde – ručně odnímatelná střecha X-Top, odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, speciální sada kožených zavazadel, čelní vyhřívané okno, boční okna, čelní stěrač a ostřikování. Klimatizace a máme základ pro ideální rodinný vůz. Příjemná představa?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.