Po verzi RR lidštější GT. Je tomu opravdu tak?
Již uplynulo téměř 24 měsíců od doby, kdy rakouský výrobce motocyklů a příslušenství - značka KTM, představila našlapaný model RR s výkonem 360 koní (245 kW). S motorem Volkswagen 2,0 TSI tehdy speciální čtyřkolka zajela severní část Nürburgringu v čase 7:25,27!Výkon sice s poslední verzí mírně poklesl, i tak se ale bavíme o solidním zrychlení z 0-100 za 4,1 sekundy a maximální rychlosti 231 km/h! Předpokladem takových parametrů je ultralehká karbonová 847 kilogramová konstrukce, motor s 285 koňmi (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. Jediné, co nás tak spolu se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem dokáže kromě zdi zastavit, jsou výsostné brzdy Brembo s předu a vzadu umístěnými čtyřpístky/dvoupístky a kotouči o průměrech 305 mm a 262 mm.Nejdůležitější změny se však udály jinde – ručně odnímatelná střecha X-Top, odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, speciální sada kožených zavazadel, čelní vyhřívané okno, boční okna, čelní stěrač a ostřikování. Klimatizace a máme základ pro ideální rodinný vůz. Příjemná představa?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?