Po verzi RR lidštější GT. Je tomu opravdu tak?
Již uplynulo téměř 24 měsíců od doby, kdy rakouský výrobce motocyklů a příslušenství - značka KTM, představila našlapaný model RR s výkonem 360 koní (245 kW). S motorem Volkswagen 2,0 TSI tehdy speciální čtyřkolka zajela severní část Nürburgringu v čase 7:25,27!Výkon sice s poslední verzí mírně poklesl, i tak se ale bavíme o solidním zrychlení z 0-100 za 4,1 sekundy a maximální rychlosti 231 km/h! Předpokladem takových parametrů je ultralehká karbonová 847 kilogramová konstrukce, motor s 285 koňmi (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. Jediné, co nás tak spolu se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem dokáže kromě zdi zastavit, jsou výsostné brzdy Brembo s předu a vzadu umístěnými čtyřpístky/dvoupístky a kotouči o průměrech 305 mm a 262 mm.Nejdůležitější změny se však udály jinde – ručně odnímatelná střecha X-Top, odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, speciální sada kožených zavazadel, čelní vyhřívané okno, boční okna, čelní stěrač a ostřikování. Klimatizace a máme základ pro ideální rodinný vůz. Příjemná představa?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?