Maserati Quattroporte šesté generace!

maserati quattroporte
maserati quattroporte, foto: Maserati
Stanislav Růžička 18. března 2013 01:53
Sdílej:

Maserati Quattroporte je nejrychlejší model značky. Jako druhý v historii překoná bájnou hranici 300 km/h.

Již před Detroitem se objevili na internetu první fotky nového modelu Quattroporte šesté generace. Přes snahu automobilky, tajit co nejvíce technických a konstrukčních parametrů podvozku, systému 4x4 a dalších částí, všudypřítomní novináři zase šťourali.Začněme designem. Ten vychází z původního návrhu ateliéru Pininfarina. Respektování linií sedanu Gran Tourismo je viditelné, nicméně nemůžeme uvést, že by pánové a designéři z Maserati, v čele s Lorenzem Ramaciottim, s ničím novým nepřišli. Je potřeba konstatovat, že za svou padesáti letou tradici vůz získal pevné místo nejen v modelové řadě značky, ale i mezi podobně nadupanými konkurenty. Standardem jsou 20-palcová kola, která můžete v zimních podmínkách nahradit devatenáctkami, případě jednadvacítkami. Za příplatek jsou místo klasických ocelových kotoučů k mání karbon-keramické – lehčí, odolnější, dražší… Uvnitř vozu najdeme velký dotykový displej, kožené sedačky a tlačítko, regulující škrtící klapku výfuku. Ptáte se: „K čemu to?“ Řidič si tak může upravovat zvuk, vycházející z koncovek výfuku – dobrá vychytávka.Rozměrově je šestá generace pořádný macek. Jen považte. Délka 5262 mm, šířka 1948 mm, rozvor 3171 mm, zavazadlový prostor 530 litrů – nárůst všech částí, přitom vůz zhubl o nezanedbatelných 100 kg v provedení V8 oproti předchozí generaci.K mání je hned několik motorizací. Nebudeme se nic nalhávat – Ferrari je Ferrari. Automobil je nabízen v provedení V6, V6 4x4 a V8. Menší 3,0 litrový brácha disponuje výkonem 410 koní na zadních kolech a maximální rychlostí 285 km/h. Systémem twin-scroll turbocharger přeplňovaný 3,8 litrový osmiválec je podstatně svalnatější. Automobilka uvádí 530 koní, kroutící moment 651 Nm, při využití technologie overboost 721 Nm. Zrychlení z 0-100 zvládne za 4,7 sekundy, V6 za 5,1 a čtyřkola 4,9. Co se týče technologie 4x4. Při normálním provozu bude na zadní kolo přenášeno 100% výkonu, v případě prokluzu se poměr změní na 50%/50%.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.