Maserati Quattroporte je nejrychlejší model značky. Jako druhý v historii překoná bájnou hranici 300 km/h.
Již před Detroitem se objevili na internetu první fotky nového modelu Quattroporte šesté generace. Přes snahu automobilky, tajit co nejvíce technických a konstrukčních parametrů podvozku, systému 4x4 a dalších částí, všudypřítomní novináři zase šťourali.Začněme designem. Ten vychází z původního návrhu ateliéru Pininfarina. Respektování linií sedanu Gran Tourismo je viditelné, nicméně nemůžeme uvést, že by pánové a designéři z Maserati, v čele s Lorenzem Ramaciottim, s ničím novým nepřišli. Je potřeba konstatovat, že za svou padesáti letou tradici vůz získal pevné místo nejen v modelové řadě značky, ale i mezi podobně nadupanými konkurenty. Standardem jsou 20-palcová kola, která můžete v zimních podmínkách nahradit devatenáctkami, případě jednadvacítkami. Za příplatek jsou místo klasických ocelových kotoučů k mání karbon-keramické – lehčí, odolnější, dražší… Uvnitř vozu najdeme velký dotykový displej, kožené sedačky a tlačítko, regulující škrtící klapku výfuku. Ptáte se: „K čemu to?“ Řidič si tak může upravovat zvuk, vycházející z koncovek výfuku – dobrá vychytávka.Rozměrově je šestá generace pořádný macek. Jen považte. Délka 5262 mm, šířka 1948 mm, rozvor 3171 mm, zavazadlový prostor 530 litrů – nárůst všech částí, přitom vůz zhubl o nezanedbatelných 100 kg v provedení V8 oproti předchozí generaci.K mání je hned několik motorizací. Nebudeme se nic nalhávat – Ferrari je Ferrari. Automobil je nabízen v provedení V6, V6 4x4 a V8. Menší 3,0 litrový brácha disponuje výkonem 410 koní na zadních kolech a maximální rychlostí 285 km/h. Systémem twin-scroll turbocharger přeplňovaný 3,8 litrový osmiválec je podstatně svalnatější. Automobilka uvádí 530 koní, kroutící moment 651 Nm, při využití technologie overboost 721 Nm. Zrychlení z 0-100 zvládne za 4,7 sekundy, V6 za 5,1 a čtyřkola 4,9. Co se týče technologie 4x4. Při normálním provozu bude na zadní kolo přenášeno 100% výkonu, v případě prokluzu se poměr změní na 50%/50%.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.