Maserati Quattroporte je nejrychlejší model značky. Jako druhý v historii překoná bájnou hranici 300 km/h.
Již před Detroitem se objevili na internetu první fotky nového modelu Quattroporte šesté generace. Přes snahu automobilky, tajit co nejvíce technických a konstrukčních parametrů podvozku, systému 4x4 a dalších částí, všudypřítomní novináři zase šťourali.Začněme designem. Ten vychází z původního návrhu ateliéru Pininfarina. Respektování linií sedanu Gran Tourismo je viditelné, nicméně nemůžeme uvést, že by pánové a designéři z Maserati, v čele s Lorenzem Ramaciottim, s ničím novým nepřišli. Je potřeba konstatovat, že za svou padesáti letou tradici vůz získal pevné místo nejen v modelové řadě značky, ale i mezi podobně nadupanými konkurenty. Standardem jsou 20-palcová kola, která můžete v zimních podmínkách nahradit devatenáctkami, případě jednadvacítkami. Za příplatek jsou místo klasických ocelových kotoučů k mání karbon-keramické – lehčí, odolnější, dražší… Uvnitř vozu najdeme velký dotykový displej, kožené sedačky a tlačítko, regulující škrtící klapku výfuku. Ptáte se: „K čemu to?“ Řidič si tak může upravovat zvuk, vycházející z koncovek výfuku – dobrá vychytávka.Rozměrově je šestá generace pořádný macek. Jen považte. Délka 5262 mm, šířka 1948 mm, rozvor 3171 mm, zavazadlový prostor 530 litrů – nárůst všech částí, přitom vůz zhubl o nezanedbatelných 100 kg v provedení V8 oproti předchozí generaci.K mání je hned několik motorizací. Nebudeme se nic nalhávat – Ferrari je Ferrari. Automobil je nabízen v provedení V6, V6 4x4 a V8. Menší 3,0 litrový brácha disponuje výkonem 410 koní na zadních kolech a maximální rychlostí 285 km/h. Systémem twin-scroll turbocharger přeplňovaný 3,8 litrový osmiválec je podstatně svalnatější. Automobilka uvádí 530 koní, kroutící moment 651 Nm, při využití technologie overboost 721 Nm. Zrychlení z 0-100 zvládne za 4,7 sekundy, V6 za 5,1 a čtyřkola 4,9. Co se týče technologie 4x4. Při normálním provozu bude na zadní kolo přenášeno 100% výkonu, v případě prokluzu se poměr změní na 50%/50%.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.