Již před Detroitem se objevili na internetu první fotky nového modelu Quattroporte šesté generace. Přes snahu automobilky, tajit co nejvíce technických a konstrukčních parametrů podvozku, systému 4x4 a dalších částí, všudypřítomní novináři zase šťourali.
Začněme designem. Ten vychází z původního návrhu ateliéru Pininfarina. Respektování linií sedanu Gran Tourismo je viditelné, nicméně nemůžeme uvést, že by pánové a designéři z Maserati, v čele s Lorenzem Ramaciottim, s ničím novým nepřišli. Je potřeba konstatovat, že za svou padesáti letou tradici vůz získal pevné místo nejen v modelové řadě značky, ale i mezi podobně nadupanými konkurenty.
Standardem jsou 20-palcová kola, která můžete v zimních podmínkách nahradit devatenáctkami, případě jednadvacítkami. Za příplatek jsou místo klasických ocelových kotoučů k mání karbon-keramické – lehčí, odolnější, dražší… Uvnitř vozu najdeme velký dotykový displej, kožené sedačky a tlačítko, regulující škrtící klapku výfuku. Ptáte se: „K čemu to?“ Řidič si tak může upravovat zvuk, vycházející z koncovek výfuku – dobrá vychytávka.
Rozměrově je šestá generace pořádný macek. Jen považte. Délka 5262 mm, šířka 1948 mm, rozvor 3171 mm, zavazadlový prostor 530 litrů – nárůst všech částí, přitom vůz zhubl o nezanedbatelných 100 kg v provedení V8 oproti předchozí generaci.
K mání je hned několik motorizací. Nebudeme se nic nalhávat – Ferrari je Ferrari. Automobil je nabízen v provedení V6, V6 4x4 a V8. Menší 3,0 litrový brácha disponuje výkonem 410 koní na zadních kolech a maximální rychlostí 285 km/h. Systémem twin-scroll turbocharger přeplňovaný 3,8 litrový osmiválec je podstatně svalnatější. Automobilka uvádí 530 koní, kroutící moment 651 Nm, při využití technologie overboost 721 Nm. Zrychlení z 0-100 zvládne za 4,7 sekundy, V6 za 5,1 a čtyřkola 4,9. Co se týče technologie 4x4. Při normálním provozu bude na zadní kolo přenášeno 100% výkonu, v případě prokluzu se poměr změní na 50%/50%.