Ford Transit nemusí byť nevyhnutne úžitkovým modelom. Čoskoro príde na trh aj športovo ladená verzia s rýchlymi pruhmi...
Nová generácia Fordu Transit s označením Custom príde aj v upravenej športovej verzii s označením Transit Custom Sport. Paket Sport prináša oproti pôvodnému modelu dizajnové odlišnosti, a to lakované plasty vo farbe karosérie, ktoré inak bývajú čierne, „rýchle“ pruhy pozdĺž celej karosérie alebo 18-palcové zlietinové disky s nízkym profilom (235/50 R18).
Interiér sa od úžitkových Transitov líši polokoženými sedadlami, multimediálny systém SYNC a vylepšenú audiosústavu.
Pod kapotou Fordu Transit Custom Sport bude k dispozícii naftový motor 2,2 TDCi s maximálnym výkonom 114 kW/155 k a krútiacim momentom 385 Nm. Športovo ladený Transit sa začne predávať od začiatku budúceho roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?