Porsche Boxster dostává uzavřenou variantu. už podruhé se jmenuje Cayman a je zase o něco silnější.
Technicky se modely Boxster a Cayman nijak zvlášť neliší, avšak Cayman je díky tuhosti udělené pevnou střechou vhodnějším nástrojem pro tvrdou, například okruhovou jízdu. Tento fakt stvrdilo Porsche tím, že motorům, které jsou jinak s Boxsterem shodné, udělilo porci deseti koní navíc.
Motory tak nabídnou objem 2,7 a 3,4 litru, přičemž jejich výkony jsou stanoveny na 275 a 325 koní. Výkon putuje na šestistupňovou manuální převodovku, kterou je možné vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat. V této variantě dovede Cayman zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekund ve slabší variantě a za 4,7 sekundy ve variantě silnější. Výkony s manuální převodovkou jsou vždy o 0,3 sekundy horší.
Při jízdě nejde jen o sílu, ale také o hmotnost. Porsche udělilo Caymanu dietu, která znamená snížení hmotnosti o 30 kilogramů. I díky tomu může dosahovat nižší spotřeby než předchůdce. Mimo to je karoserie výrazně tužší.
Novinku půjde objednat velmi brzy. Dodávky se mají rozběhnout během března příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?