Porsche Boxster dostává uzavřenou variantu. už podruhé se jmenuje Cayman a je zase o něco silnější.
Technicky se modely Boxster a Cayman nijak zvlášť neliší, avšak Cayman je díky tuhosti udělené pevnou střechou vhodnějším nástrojem pro tvrdou, například okruhovou jízdu. Tento fakt stvrdilo Porsche tím, že motorům, které jsou jinak s Boxsterem shodné, udělilo porci deseti koní navíc.
Motory tak nabídnou objem 2,7 a 3,4 litru, přičemž jejich výkony jsou stanoveny na 275 a 325 koní. Výkon putuje na šestistupňovou manuální převodovku, kterou je možné vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat. V této variantě dovede Cayman zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekund ve slabší variantě a za 4,7 sekundy ve variantě silnější. Výkony s manuální převodovkou jsou vždy o 0,3 sekundy horší.
Při jízdě nejde jen o sílu, ale také o hmotnost. Porsche udělilo Caymanu dietu, která znamená snížení hmotnosti o 30 kilogramů. I díky tomu může dosahovat nižší spotřeby než předchůdce. Mimo to je karoserie výrazně tužší.
Novinku půjde objednat velmi brzy. Dodávky se mají rozběhnout během března příštího roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?