Renault Clio Williams je možná nejlegendárnější hot-hatch, který kdy spatřil světlo slunce. Jeho zlatomodrá kombinace dodnes budí ze sna...
Renault Clio RS bylo v minulé generaci velmi schopným hot-hatchem a i v generaci nové by se nemělo nechat zahanbit. Očekává se ten samý motor 1,6, ale s výkonem posunutým z původních dvou set někam k 220 koním.
S hot-hatchi má přitom Renault velké zkušenosti. Tím nejopěvovanějším se bezesporu stal model Clio Williams. Přestože jméno odkazuje na slavnou stáj Formule 1, společného nemají mnoho. Snad jen jméno a to, že první vyrobený kus dostal právě Frank Williams. Na ladění se však společnost nepodílela.
Původně melo jít jen o homologační sérii pro účast v závodech. K tomu je nutné vyrobit 2500 vozů, avšak zájem donutil Renault, aby bylo vyrobeno více než 12 tisíc těchto skvělých vozů ve třech sériích. Pod kapotou se nacházel dvoulitrový motor o výkonu 150 koní, což bylo na rok 1993 nevídané číslo.
Vzhled Clia Williams se vryl do paměti svojí kombinací modrého laku a zlatých kol. S podobnou slavilo úspěch i Subaru, avšak lak u Cla je tmavší.
Renault chce na úspěchy opěvovaného Clia navázat. Proto podle všeho i nyní chystá Clio, které by mělo navázat nejen jménem, ale i schopnostmi. Nečekejme ho však brzy. Až příští rok se představí sériové Clio RS. A na Williams si budeme muset počkat ještě o něco déle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.