Renault Clio Williams je možná nejlegendárnější hot-hatch, který kdy spatřil světlo slunce. Jeho zlatomodrá kombinace dodnes budí ze sna...
Renault Clio RS bylo v minulé generaci velmi schopným hot-hatchem a i v generaci nové by se nemělo nechat zahanbit. Očekává se ten samý motor 1,6, ale s výkonem posunutým z původních dvou set někam k 220 koním.
S hot-hatchi má přitom Renault velké zkušenosti. Tím nejopěvovanějším se bezesporu stal model Clio Williams. Přestože jméno odkazuje na slavnou stáj Formule 1, společného nemají mnoho. Snad jen jméno a to, že první vyrobený kus dostal právě Frank Williams. Na ladění se však společnost nepodílela.
Původně melo jít jen o homologační sérii pro účast v závodech. K tomu je nutné vyrobit 2500 vozů, avšak zájem donutil Renault, aby bylo vyrobeno více než 12 tisíc těchto skvělých vozů ve třech sériích. Pod kapotou se nacházel dvoulitrový motor o výkonu 150 koní, což bylo na rok 1993 nevídané číslo.
Vzhled Clia Williams se vryl do paměti svojí kombinací modrého laku a zlatých kol. S podobnou slavilo úspěch i Subaru, avšak lak u Cla je tmavší.
Renault chce na úspěchy opěvovaného Clia navázat. Proto podle všeho i nyní chystá Clio, které by mělo navázat nejen jménem, ale i schopnostmi. Nečekejme ho však brzy. Až příští rok se představí sériové Clio RS. A na Williams si budeme muset počkat ještě o něco déle.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.