Ariel Atom proslul jako fascinující auto prakticky bez kapotáže, které se jen těžko hodí jinam než na okruh. Nyní je opět o něco lepší.
Ariel Atom nikdy nebyl pomalý, ale k tomu, aby se stal reálně jedním z nejrychlejších vozů vůbec, potřeboval do svého šasi umístit osmiválec o objemu tři litry. Ten je ve skutečnosti složený ze dvou řadových čtyřválců, které se nacházejí v superrychlém motocyklu Suzuki Hayabusa. Pro tento šílený počin musel Ariel upravit některé komponenty a tyto úpravy se právě nyní dostávají i do "běžných" atomů.
Šasi muselo být pro šílený výkon 500 koní vyztuženo a tohle vyztužení tak přebírá i běžná verze. Mírně bylo revidováno také uchycení motoru, které by mělo přenášet do vozu méně vibrací. Aerodynamicky optimalizovaná je přední část s malou kapotou. Světlomety mají jiný tvar a blinkry jsou z diod.
Něco se dělo i pod kapotou. Vůz je standardně poháněn vysokootáčkovým motorem z Hondy, který dává v atmosferické variantě výkon 250 koní. Ten samý dvoulitr je však dodáván i s přeplňováním, díky čemuž může jeho výkon vzrůst až na 315 koní. Zatímco hodnota výkonu slabšího modelu se nezměnila, silnější varianta dostala 10 koní k dobru. Při hmotnosti kolem 600 kilo jde o úctyhodný výkon.
Ariel nabízí také poměrně pokročilou telemetrii a diagnostiku zabudovanou do řidičova panelu. I ta byla vylepšena.
Inu, i bez karoserie jde provádět zajímavé facelifty...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?