Ariel Atom proslul jako fascinující auto prakticky bez kapotáže, které se jen těžko hodí jinam než na okruh. Nyní je opět o něco lepší.
Ariel Atom nikdy nebyl pomalý, ale k tomu, aby se stal reálně jedním z nejrychlejších vozů vůbec, potřeboval do svého šasi umístit osmiválec o objemu tři litry. Ten je ve skutečnosti složený ze dvou řadových čtyřválců, které se nacházejí v superrychlém motocyklu Suzuki Hayabusa. Pro tento šílený počin musel Ariel upravit některé komponenty a tyto úpravy se právě nyní dostávají i do "běžných" atomů.
Šasi muselo být pro šílený výkon 500 koní vyztuženo a tohle vyztužení tak přebírá i běžná verze. Mírně bylo revidováno také uchycení motoru, které by mělo přenášet do vozu méně vibrací. Aerodynamicky optimalizovaná je přední část s malou kapotou. Světlomety mají jiný tvar a blinkry jsou z diod.
Něco se dělo i pod kapotou. Vůz je standardně poháněn vysokootáčkovým motorem z Hondy, který dává v atmosferické variantě výkon 250 koní. Ten samý dvoulitr je však dodáván i s přeplňováním, díky čemuž může jeho výkon vzrůst až na 315 koní. Zatímco hodnota výkonu slabšího modelu se nezměnila, silnější varianta dostala 10 koní k dobru. Při hmotnosti kolem 600 kilo jde o úctyhodný výkon.
Ariel nabízí také poměrně pokročilou telemetrii a diagnostiku zabudovanou do řidičova panelu. I ta byla vylepšena.
Inu, i bez karoserie jde provádět zajímavé facelifty...
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?