Ariel Atom 3.5 - facelift i bez kapoty

Marek Litzman, 11. října 2012, 12:55 Google+

Ariel Atom proslul jako fascinující auto prakticky bez kapotáže, které se jen těžko hodí jinam než na okruh. Nyní je opět o něco lepší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ariel atom

ariel atom | foto: Ariel

Sdílejte článek

Ariel Atom nikdy nebyl pomalý, ale k tomu, aby se stal reálně jedním z nejrychlejších vozů vůbec, potřeboval do svého šasi umístit osmiválec o objemu tři litry. Ten je ve skutečnosti složený ze dvou řadových čtyřválců, které se nacházejí v superrychlém motocyklu Suzuki Hayabusa. Pro tento šílený počin musel Ariel upravit některé komponenty a tyto úpravy se právě nyní dostávají i do "běžných" atomů.

Šasi muselo být pro šílený výkon 500 koní vyztuženo a tohle vyztužení tak přebírá i běžná verze. Mírně bylo revidováno také uchycení motoru, které by mělo přenášet do vozu méně vibrací. Aerodynamicky optimalizovaná je přední část s malou kapotou. Světlomety mají jiný tvar a blinkry jsou z diod.

Něco se dělo i pod kapotou. Vůz je standardně poháněn vysokootáčkovým motorem z Hondy, který dává v atmosferické variantě výkon 250 koní. Ten samý dvoulitr je však dodáván i s přeplňováním, díky čemuž může jeho výkon vzrůst až na 315 koní. Zatímco hodnota výkonu slabšího modelu se nezměnila, silnější varianta dostala 10 koní k dobru. Při hmotnosti kolem 600 kilo jde o úctyhodný výkon.

Ariel nabízí také poměrně pokročilou telemetrii a diagnostiku zabudovanou do řidičova panelu. I ta byla vylepšena.

Inu, i bez karoserie jde provádět zajímavé facelifty...

Vytisknout

Diskuze: Ariel Atom 3.5 - facelift i bez kapoty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

mercedes-benz cls

Brabus CLS 63 AMG Shooting Brake - kombíkem 320 km/h?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud