Nový koncept s názvem ForStars bude hlavní atrakci na výstavním stánku automobilky Smart na pařížské Motor Show. Ačkoliv koncept přichází s množstvím nových designových prvků, tak je na první pohled jeho příbuznost ke značce Smart patrná.
Dominantním designovým prvkem jsou výrazné přední a zadní světlomety. V případně předních jsou doplněny o "mračítka", které mění čtvercový tvar na tvar písmene U. Dostatek světla v interiéru zajišťuje velká skleněná střecha. Po vzoru ostatních modelů značky jsou boky doplněny o kontrastní pás v matné černé barvě. Svalnatý dojem doplňují obří 21 palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 245/35.
Projektor v přední kapotě je zajímavý, nicméně patří mezi prvky, u kterých lze s témeř 100% jistotou prohlásit, že se nedostanou do výroby.
Dvousedadlový model označovaný jako SUC (sportovně užitkové coupé) je 3,55 m dlouhý, 1,71 m široký a 1,505 m vysoký. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry, které jsou jedním za charakteristických prvků automobilky, tak ve srovnání s modelem ForTwo je novinka výrazně větší. Oproti němu je například rozvor protažen o plných 603 mm na konečných 2,47 m.
Interiér konceptu je hodně futuristický, a patří mezi nejvýraznější prvky celého konceptu. Kombinace bíle perleťové barvy, hliníkových prvků a bravy "alubeam rouge" působí moderně a na značku Smart až nečekně sportovně.
Pohonné ústrojí si koncept "vypůjčil" z produkčního modelu ForTwo Brabus EV. Nad zadní nápravou je tak uložen elektrický motor s maximálním výkonem 80 koní a točivým momentem 135 Nm. Energii motor bere z lithium-ionových baterií s kapacitou 17,6 kWh. Smart tvrdí, že výkon motoru je dostatečný pro svižnou městskou jízdu a dosažení maxmílní rychlosti 130 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?