Nový koncept s názvem ForStars bude hlavní atrakci na výstavním stánku automobilky Smart na pařížské Motor Show. Ačkoliv koncept přichází s množstvím nových designových prvků, tak je na první pohled jeho příbuznost ke značce Smart patrná.
Dominantním designovým prvkem jsou výrazné přední a zadní světlomety. V případně předních jsou doplněny o "mračítka", které mění čtvercový tvar na tvar písmene U. Dostatek světla v interiéru zajišťuje velká skleněná střecha. Po vzoru ostatních modelů značky jsou boky doplněny o kontrastní pás v matné černé barvě. Svalnatý dojem doplňují obří 21 palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 245/35.
Projektor v přední kapotě je zajímavý, nicméně patří mezi prvky, u kterých lze s témeř 100% jistotou prohlásit, že se nedostanou do výroby.
Dvousedadlový model označovaný jako SUC (sportovně užitkové coupé) je 3,55 m dlouhý, 1,71 m široký a 1,505 m vysoký. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry, které jsou jedním za charakteristických prvků automobilky, tak ve srovnání s modelem ForTwo je novinka výrazně větší. Oproti němu je například rozvor protažen o plných 603 mm na konečných 2,47 m.
Interiér konceptu je hodně futuristický, a patří mezi nejvýraznější prvky celého konceptu. Kombinace bíle perleťové barvy, hliníkových prvků a bravy "alubeam rouge" působí moderně a na značku Smart až nečekně sportovně.
Pohonné ústrojí si koncept "vypůjčil" z produkčního modelu ForTwo Brabus EV. Nad zadní nápravou je tak uložen elektrický motor s maximálním výkonem 80 koní a točivým momentem 135 Nm. Energii motor bere z lithium-ionových baterií s kapacitou 17,6 kWh. Smart tvrdí, že výkon motoru je dostatečný pro svižnou městskou jízdu a dosažení maxmílní rychlosti 130 km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?