Nový koncept s názvem ForStars bude hlavní atrakci na výstavním stánku automobilky Smart na pařížské Motor Show. Ačkoliv koncept přichází s množstvím nových designových prvků, tak je na první pohled jeho příbuznost ke značce Smart patrná.
Dominantním designovým prvkem jsou výrazné přední a zadní světlomety. V případně předních jsou doplněny o "mračítka", které mění čtvercový tvar na tvar písmene U. Dostatek světla v interiéru zajišťuje velká skleněná střecha. Po vzoru ostatních modelů značky jsou boky doplněny o kontrastní pás v matné černé barvě. Svalnatý dojem doplňují obří 21 palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 245/35.
Projektor v přední kapotě je zajímavý, nicméně patří mezi prvky, u kterých lze s témeř 100% jistotou prohlásit, že se nedostanou do výroby.
Dvousedadlový model označovaný jako SUC (sportovně užitkové coupé) je 3,55 m dlouhý, 1,71 m široký a 1,505 m vysoký. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry, které jsou jedním za charakteristických prvků automobilky, tak ve srovnání s modelem ForTwo je novinka výrazně větší. Oproti němu je například rozvor protažen o plných 603 mm na konečných 2,47 m.
Interiér konceptu je hodně futuristický, a patří mezi nejvýraznější prvky celého konceptu. Kombinace bíle perleťové barvy, hliníkových prvků a bravy "alubeam rouge" působí moderně a na značku Smart až nečekně sportovně.
Pohonné ústrojí si koncept "vypůjčil" z produkčního modelu ForTwo Brabus EV. Nad zadní nápravou je tak uložen elektrický motor s maximálním výkonem 80 koní a točivým momentem 135 Nm. Energii motor bere z lithium-ionových baterií s kapacitou 17,6 kWh. Smart tvrdí, že výkon motoru je dostatečný pro svižnou městskou jízdu a dosažení maxmílní rychlosti 130 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.