Již třetí koncept se jménem XIV představuje SsanyYong. Tentokrát hraje prim elektrický pohon.
První koncept XIV se představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Na letošní ženevské autoshow se představil koncept nazvaný XIV 2 a nyní, na podzimní Paříž, přiveze SsangYong třetí variantu tohoto vozu nazvanou e-XIV.
Mnoho se toho o ní zatím neví. Již sám název však naznačuje, že o pohon se budou starat elektromotory. Jejich výkon zatím nebyl zveřejněn. O dobrý dojezd se však budou starat nejen baterie, ale také malý benzínový motor, který by měl fungovat jen jako prodlužovač dojezdu. Žádné mechanické spojení s podvozkem tak pravděpodobně mít nebude.
O novince také víme, že je dlouhá 416 centimetrů, 179 cm široká a 158 cm vysoká. To jsou nepatrně menší čísla než u předchozího vozu. Shodný je pouze rozvor s hodnotou 260 cm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.