Již třetí koncept se jménem XIV představuje SsanyYong. Tentokrát hraje prim elektrický pohon.
První koncept XIV se představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Na letošní ženevské autoshow se představil koncept nazvaný XIV 2 a nyní, na podzimní Paříž, přiveze SsangYong třetí variantu tohoto vozu nazvanou e-XIV.
Mnoho se toho o ní zatím neví. Již sám název však naznačuje, že o pohon se budou starat elektromotory. Jejich výkon zatím nebyl zveřejněn. O dobrý dojezd se však budou starat nejen baterie, ale také malý benzínový motor, který by měl fungovat jen jako prodlužovač dojezdu. Žádné mechanické spojení s podvozkem tak pravděpodobně mít nebude.
O novince také víme, že je dlouhá 416 centimetrů, 179 cm široká a 158 cm vysoká. To jsou nepatrně menší čísla než u předchozího vozu. Shodný je pouze rozvor s hodnotou 260 cm.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?