Fordova odpověď na stagnující evrospký trh je jednoduchá - nabízet stále více modelů, aby si mohl vybrat každý zákazník. Po oznámení nové generace Mondea, faceliftované Fiesty a nového Mustangu přichází Ford s nadílkou tří SUV.
Ford pro evropský trh předpokládá prodej více než milionu SUV v průběhu příštích let. V celkové nabídce předpokládá, že každé desáté prodané auto značky bude právě sportovně užitkové vozidlo.
Rozšíření nabídky SUV je v současné době trefou do černého. Segment SUV neustále zažívá boom a stále více zákazníků se nechalo zlákat vyšší pozicí za volantem, lepším rozhledem a možností zvládnout lehčí terén.
První modelem bude nová generace oblíbeného SUV Kuga. Kopaktní model má mnoho společného se zámořským SUV Escape a do prodeje by se měl dostat ke konci letošního roku. Pod kapotou bude k dispozici buď přeplňovaná šestnáctistovka EcoBoost a dvě verze dvoulitrového dieslového TDCi.
Druhým modelem pro Evropu bude malé SUV, které bylo představeno v Pekingu pod názem EcoSport. Malý model bude zacílem proti Nissanu Juke. Pod kapotou bude Fordův moderní tříválec 1,0 EcoBoost. Vůž by se měl dostat na trh během následujících 18-ti měsíců.
Hlavním překvapením je třetí oznámený model - středně velké SUV vycházející z amerického modelu Edge. Ford prozatím neoznámil, kdy se Edge dostane do prodeje v Evropě, ani zda bude založen na současné, nebo další generaci modelu. Technické údaje proto nejsou k dispozici, ale jasné je, že se můžeme těšít na nového konkurenta modelů jako jsou X3, Q5, nebo GLK.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.