Volkswagen Gol je obľúbeným hatchbackom v Južnej Amerike. Aktuálne ho čaká facelift, ktorý zjednotí jeho tvár s európskym modelom Polo.
Juhoamerický trh je od európskeho tak trochu špecifický. Viaceré automobilky na tamojšom trhu predávajú automobily, ktoré sú u nás v Európe pomerne neznáme – či už svojim dizajnom, alebo názvom. Jedným z týchto modelov môže byť aj juhoamerický Volkswagen Gol, ktorý je hatchbackom v triede malých vozidiel.
Volkswagen Gol mal svoju premiéru zhruba pred štyrmi rokmi. Neskôr sa predstavil jeho sesterský sedan Gol Seadn/Voyage a pick-up s názvom Saveiro. Aktuálne pripravila automobilka Volkswagen pre modelový rad Gol facelift, ktorý sa dotkol hlavne prednej časti vozidla.
Faceliftovaný VW Gol dostal nový nárazník, svetlomety a kapotu, ktoré ako by z oka vypadli európskemu Polu. Zadná časť sa taktiež nezaobišla bez retuší, no koncept interiéru ostal zachovaný. TU sa zmenilo zopár plastov s novou štruktúrou alebo poťahové materiály, nový je aj volant s multifunkčným ovládaním, panel klimatizácie a zopár ovládačov na stredovej konzole.
Pod kapotou modelu Gol môže byť jeden z benzínových motorov – 1,0 s výkonom 53 kW (56 kW) alebo 1,6 s maximálnym výkonom 74 kW (76 kW). Údaje v zátvorkách platia pri prevádzke na etanol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.