Volkswagen Gol je obľúbeným hatchbackom v Južnej Amerike. Aktuálne ho čaká facelift, ktorý zjednotí jeho tvár s európskym modelom Polo.
Juhoamerický trh je od európskeho tak trochu špecifický. Viaceré automobilky na tamojšom trhu predávajú automobily, ktoré sú u nás v Európe pomerne neznáme – či už svojim dizajnom, alebo názvom. Jedným z týchto modelov môže byť aj juhoamerický Volkswagen Gol, ktorý je hatchbackom v triede malých vozidiel.
Volkswagen Gol mal svoju premiéru zhruba pred štyrmi rokmi. Neskôr sa predstavil jeho sesterský sedan Gol Seadn/Voyage a pick-up s názvom Saveiro. Aktuálne pripravila automobilka Volkswagen pre modelový rad Gol facelift, ktorý sa dotkol hlavne prednej časti vozidla.
Faceliftovaný VW Gol dostal nový nárazník, svetlomety a kapotu, ktoré ako by z oka vypadli európskemu Polu. Zadná časť sa taktiež nezaobišla bez retuší, no koncept interiéru ostal zachovaný. TU sa zmenilo zopár plastov s novou štruktúrou alebo poťahové materiály, nový je aj volant s multifunkčným ovládaním, panel klimatizácie a zopár ovládačov na stredovej konzole.
Pod kapotou modelu Gol môže byť jeden z benzínových motorov – 1,0 s výkonom 53 kW (56 kW) alebo 1,6 s maximálnym výkonom 74 kW (76 kW). Údaje v zátvorkách platia pri prevádzke na etanol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.