Volkswagen Gol je obľúbeným hatchbackom v Južnej Amerike. Aktuálne ho čaká facelift, ktorý zjednotí jeho tvár s európskym modelom Polo.
Juhoamerický trh je od európskeho tak trochu špecifický. Viaceré automobilky na tamojšom trhu predávajú automobily, ktoré sú u nás v Európe pomerne neznáme – či už svojim dizajnom, alebo názvom. Jedným z týchto modelov môže byť aj juhoamerický Volkswagen Gol, ktorý je hatchbackom v triede malých vozidiel.
Volkswagen Gol mal svoju premiéru zhruba pred štyrmi rokmi. Neskôr sa predstavil jeho sesterský sedan Gol Seadn/Voyage a pick-up s názvom Saveiro. Aktuálne pripravila automobilka Volkswagen pre modelový rad Gol facelift, ktorý sa dotkol hlavne prednej časti vozidla.
Faceliftovaný VW Gol dostal nový nárazník, svetlomety a kapotu, ktoré ako by z oka vypadli európskemu Polu. Zadná časť sa taktiež nezaobišla bez retuší, no koncept interiéru ostal zachovaný. TU sa zmenilo zopár plastov s novou štruktúrou alebo poťahové materiály, nový je aj volant s multifunkčným ovládaním, panel klimatizácie a zopár ovládačov na stredovej konzole.
Pod kapotou modelu Gol môže byť jeden z benzínových motorov – 1,0 s výkonom 53 kW (56 kW) alebo 1,6 s maximálnym výkonom 74 kW (76 kW). Údaje v zátvorkách platia pri prevádzke na etanol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?