O afrických automobilkách toho u nás mnoho nevíme. Nadějně vypadá společnost Mobius, která představuje svůj první sériový model - Mobius Two.
Afrika je místem pro off-roady zaslíbeným. Zatímco v Evropě užije vlastnosti off-roadu či SUV jen malá hrstka zákazníků, v Africe je to jiné. Cesty jsou mnohdy jen hliněné a cestování není tak snadné. Právě proto přichází keňská automobilka Mobius právě s off-roadem.
Mělo by jít o nejlevnější off-road na světě. S cenou kolem 6000 dolarů (kolem 120 tisíc korun) k tomu má jistě dobře nakročeno. Naproti tomu nenabídne o mnoho více než čtyři kola a volant.
Design vychází z off-roadových klasiků, je hranatý, robustní a jednoduchý. Ostatně jednoduchost je mottem celého vozu, jehož komponenty by měly být velmi dobře přístupné, osvědčené a jednoduché na údržbu.
Daní za jednoduchost je však totální nedostatek jakéhokoliv komfortu. Nejde jen o výbavu, která se omezuje jen na to nejnutnější, ale i o konstrukci. Chybí například taková drobnost, jakou jsou okna (s výjimkou čelního).
Pod střechu si však může sednout až 8 osob. Zadní sedačky jsou vyjímatelné, lze tak vůz jednoduše přestavět na užitkovou verzi.
Na technické údaje je však automobilka skoupá. O motoru ani zmínka, hmotnost je "nízká". Víme jen, že světlá výška je 35 cm a pohon všech kol je standardem.
U nás jej vzhledem k homologačním požadavkům naprosto jistě neuvidíme.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?