Renault Espace ešte nepatrí do starého železa. To si zrejme myslí Renault, ktorý pripravil ďalšiu modernizáciu jeho poslednej generácie. Veď napokon, načo meniť to, čo dobre funguje...
Renault sa snaží dokázať, že jeho veľké MPV Espace ešte ani po desaťročí života nepatrí do starého železa a chystá jeho ďalšiu menšiu modernizáciu. Napokon, čo je dobré, to netreba meniť, a tak futuristický dizajn vanu Espace nepôsobí ani po rokoch nemoderne alebo zastaralo, čo sa dá povedať aj o jeho interiéri.
Francúzi pripravili pre Espace omladzovaciu kúru v podobe upravenej prednej časti, novinkou je upravená maska chladiča v štýle najnovších Renaultov s veľkým logom uprostred, úpravy sa dotkli aj predného nárazníka, ktorý dostal väčší vstup pre nasávaný vzduch a nové lišty. Bi-xenónové svetlomety dostali denné svietenie v podobe LED diód už pri modernizácii v minulom roku, predná časť takto po úpravách pôsobí zasa o čosi aktuálnejšie. Pokiaľ ide o zadné partie, ich fotografie výrobca nezverejnil, predpokladáme teda, že si ponechajú súčasnú podobu.
Modernizácia sa dotkla aj motorov, ktoré sú v ponuke pod prednou kapotou. Všetky motorizácie majú upravenú riadiacu jednotku a nižšiu kombinovanú spotrebu, za čo môže upravená aerodynamika vozidla, zakrytý podvozok, elektrohydraulický posilňovač riadenia a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Naftové motory dostali rekuperáciu kinetickej energie ESM, prepracovaný chladiaci systém a systém recirkulácie výfukových plynov.
Aby sme boli konkrétnejší, v ponuke je turbodiesel 2,0 dCi v troch výkonových prevedeniach – 96 kW/130 k, 110 kW/150 k a 129 kW/175 k. Verzie s naftovým motorom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vykazujú priemernú spotrebu 5,7 l/100 km, verzia so 6-stupňovým automatom spotrebuje v priemere 6,4 l/100 km. V ponuke je aj benzínový turbomotor 2,0 Turbo s maximálnym výkonom 125 kW/170 k, ktorý podľa výrobcu v kombinovanom režime spotrebuje so 6-stupňovým manuálom 8,5 litra benzínu na 100 km.
Faceliftovaný Espace sa na trhy dostane ešte v tomto roku, jeho výroba prebieha vo francúzskom meste Sandouville.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?