Francúzska automobilka Citroën odhalila podobu nového kompaktného sedanu, ktorý by sa mal stať najbližšou konkurenciou pre domácu Škodu Rapid, ktorej prvé oficiálne snímky boli zverejnené len pred pár dňami. Ide o dvojča Peugeotu 301, ktorého prvé fotografie automobilka zverejnila pred necelým mesiacom.
Citroën dal svojmu sedanu názov C-Elysée, na ktorý si budeme musieť zvyknúť. Tento model je prioritne určený pre stredoeurópske a východoeurópske trhy, pre ktoré sa prispôsobil aj svojou technikou. Sedan má vyššiu svetlú výšku ako býva zvykom, posilnenú ochranu podvozka alebo zosilnené prvky karosérie. Citroën chcel skrátka postaviť automobil, ktorý znesie aj drsnejšie zaobchádzanie a nebude príliš náročný na servis – uvidíme, ako to bude fungovať v praxi.
C-Elysée je rozmermi klasickým sedanom nižšej strednej triedy (4430 x 1710 x 1470 mm) s veľkorysým rázvorom náprav 2650 mm. V interiéri bola venovaná pozornosť dostatočnému priestoru pre predných, ale aj pre zadných pasažierov na šírku aj dĺžku. Objem batožinového priestoru má solídnych 506 litrov.
Pod prednou kapotou novinky bude pracovať dvojica benzínových motorov a jeden turbodiesel. Benzínovým základom sa stane nový koncernový trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 53 kW/72 k (110 Nm pri 3000 ot./min.), ktorý môže spolupracovať s 5-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Spotreba benzínu v kombinovanom režime má dosahovať 5,0 l/100 km.
V ponuke bude aj výkonnejší benzínový štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 85 kW/115 k a naftový štvorvalec 1,6 HDi naladený na výkon 68 kW/92 k. Priemerná spotreba nafty s posledným menovaným motorom má byť len 4,1 l/100 km.
Pokiaľ ide o sériovú výbavu nového modelu C-Elysée, tá má v základe obsahovať 4 airbagy, ABS a ESP alebo elektrický posilňovač riadenia. V závislosti od trhu budú v ponuke aj ďalšie prvky výbavy, ako napríklad automatická klimatizácia, zadný parkovací asistent, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, bluetooth alebo navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovacia kamera a bezkľúčový prístup do vozidla a štartovanie.
Citroën C-Elysée sa bude vyrábať v Španielsku, verejnosti sa prvý krát v svetovej premiére ukáže na jesennom autosalóne v Paríži.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.