Francúzska automobilka Citroën odhalila podobu nového kompaktného sedanu, ktorý by sa mal stať najbližšou konkurenciou pre domácu Škodu Rapid, ktorej prvé oficiálne snímky boli zverejnené len pred pár dňami. Ide o dvojča Peugeotu 301, ktorého prvé fotografie automobilka zverejnila pred necelým mesiacom.
Citroën dal svojmu sedanu názov C-Elysée, na ktorý si budeme musieť zvyknúť. Tento model je prioritne určený pre stredoeurópske a východoeurópske trhy, pre ktoré sa prispôsobil aj svojou technikou. Sedan má vyššiu svetlú výšku ako býva zvykom, posilnenú ochranu podvozka alebo zosilnené prvky karosérie. Citroën chcel skrátka postaviť automobil, ktorý znesie aj drsnejšie zaobchádzanie a nebude príliš náročný na servis – uvidíme, ako to bude fungovať v praxi.
C-Elysée je rozmermi klasickým sedanom nižšej strednej triedy (4430 x 1710 x 1470 mm) s veľkorysým rázvorom náprav 2650 mm. V interiéri bola venovaná pozornosť dostatočnému priestoru pre predných, ale aj pre zadných pasažierov na šírku aj dĺžku. Objem batožinového priestoru má solídnych 506 litrov.
Pod prednou kapotou novinky bude pracovať dvojica benzínových motorov a jeden turbodiesel. Benzínovým základom sa stane nový koncernový trojvalec 1,2 VTi s maximálnym výkonom 53 kW/72 k (110 Nm pri 3000 ot./min.), ktorý môže spolupracovať s 5-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Spotreba benzínu v kombinovanom režime má dosahovať 5,0 l/100 km.
V ponuke bude aj výkonnejší benzínový štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 85 kW/115 k a naftový štvorvalec 1,6 HDi naladený na výkon 68 kW/92 k. Priemerná spotreba nafty s posledným menovaným motorom má byť len 4,1 l/100 km.
Pokiaľ ide o sériovú výbavu nového modelu C-Elysée, tá má v základe obsahovať 4 airbagy, ABS a ESP alebo elektrický posilňovač riadenia. V závislosti od trhu budú v ponuke aj ďalšie prvky výbavy, ako napríklad automatická klimatizácia, zadný parkovací asistent, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, bluetooth alebo navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovacia kamera a bezkľúčový prístup do vozidla a štartovanie.
Citroën C-Elysée sa bude vyrábať v Španielsku, verejnosti sa prvý krát v svetovej premiére ukáže na jesennom autosalóne v Paríži.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.