Luxusní značka Hondy, Acura, přivezla do New Yorku koncept budoucího luxusního sedanu RLX.
Nový sedan s poměrně konzervativním, přesto však moderním vzhledem je zamýšlen jako náhrada současného sedanu RL, jehož technické základy jsou shodné s nám známějším modelem Honda Legend. Po osmi letech výroby je nejvyšší čas na náhradu.
Pod kapotou konceptu nalezneme systém Sport Hybrid, který kombinuje šestiválcový motor V-TEC o objemu 3,5 litru roztáčející přední kola, který je kombinován se dvojicí elektromotorů s výkonem 27 koní. Jejich síla směřuje na zadní nápravu. Celkový výkon soustavy je slušných 375 koní, ale spotřeba má být jen příznivých 7,8 litru.
Na hybrid si však budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Vozy bude prozatím pohánět jen ten šestiválec s výkonem naladěným na 315 koní.
Výbava odpovídá zaměření vyšší střední třídy. Nalezneme zde proto osmipalcový displej schopný ovládat pokročilou palubní elektroniku. Zajímavou funkcí je hlasové psaní SMS. Vysokou bezpečnost zajišťuje mimo sedmice airbagů také aktivní protinárazový systém. za pozornost jistě stojí přední světla sestavena z vysoce svítivých diod.
Přerod konceptu v produkční verzi je naplánován na počátek příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?