Luxusní značka Hondy, Acura, přivezla do New Yorku koncept budoucího luxusního sedanu RLX.
Nový sedan s poměrně konzervativním, přesto však moderním vzhledem je zamýšlen jako náhrada současného sedanu RL, jehož technické základy jsou shodné s nám známějším modelem Honda Legend. Po osmi letech výroby je nejvyšší čas na náhradu.
Pod kapotou konceptu nalezneme systém Sport Hybrid, který kombinuje šestiválcový motor V-TEC o objemu 3,5 litru roztáčející přední kola, který je kombinován se dvojicí elektromotorů s výkonem 27 koní. Jejich síla směřuje na zadní nápravu. Celkový výkon soustavy je slušných 375 koní, ale spotřeba má být jen příznivých 7,8 litru.
Na hybrid si však budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Vozy bude prozatím pohánět jen ten šestiválec s výkonem naladěným na 315 koní.
Výbava odpovídá zaměření vyšší střední třídy. Nalezneme zde proto osmipalcový displej schopný ovládat pokročilou palubní elektroniku. Zajímavou funkcí je hlasové psaní SMS. Vysokou bezpečnost zajišťuje mimo sedmice airbagů také aktivní protinárazový systém. za pozornost jistě stojí přední světla sestavena z vysoce svítivých diod.
Přerod konceptu v produkční verzi je naplánován na počátek příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.