BMW i8: údajně finální specifikace

Marek Litzman, 27. března 2012, 12:48 Google+

Nová generace sporťáků od BMW se bude nést v elektrickém duchu. Jako první přijde vrchol řady, model i8 s vysokým výkonem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vision EfficientDynamics

Vision EfficientDynamics | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Podle magazínu Car jsou finální specifikace, které přináší, věcí přímo jistou, ačkoliv se novinka představí až více než za rok. Jak BMW anoncovalo již při představení konceptu, dočkáme se kombinace elektromotoru a spalovacího motoru, avšak jeden - zadní - elektromotor nakonec odpadl.

První motor bude elektrický a bude roztáčet přední kola. Jeho výkon má být 170 koní, což je o čtvrtinu více než se původně očekávalo. Jeho síla má na kola směřovat trochu netypicky přes čtyřstupňovou převodovku. Elektromobily a hybridy obvykle využívají jen jednostupňových převodovek.

Zadní kola dostanou o poznání tradičnější pohon, bude jím přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s vysokým výkonem 223 koní.

Díky dobré trakci dané náhonem na obě nápravy by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat 4,9 sekundy a maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Právě nepříliš vysoká maximální rychlost je tradiční slabinou většiny elektromobilů. Hmotnost je i přes nemalé baterie na vůz s koncepcí 2+2 slušná, 1450 kilo.

Kombinovanou spotřebu BMW udává na 2,7 litru, ale tu je nutno přirozeně brát s rezervou, neboť jako u všech nabíjecích hybridů, i zde bude velkou měrou záležet právě na tom, kolik má vůz šťávy z domácí zásuvky.

Vytisknout

Diskuze: BMW i8: údajně finální specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Letní pneumatiky zdražily! Museli jste kupovat a o kolik dráž?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

  2. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud