Nová generace sporťáků od BMW se bude nést v elektrickém duchu. Jako první přijde vrchol řady, model i8 s vysokým výkonem.
Podle magazínu Car jsou finální specifikace, které přináší, věcí přímo jistou, ačkoliv se novinka představí až více než za rok. Jak BMW anoncovalo již při představení konceptu, dočkáme se kombinace elektromotoru a spalovacího motoru, avšak jeden - zadní - elektromotor nakonec odpadl.
První motor bude elektrický a bude roztáčet přední kola. Jeho výkon má být 170 koní, což je o čtvrtinu více než se původně očekávalo. Jeho síla má na kola směřovat trochu netypicky přes čtyřstupňovou převodovku. Elektromobily a hybridy obvykle využívají jen jednostupňových převodovek.
Zadní kola dostanou o poznání tradičnější pohon, bude jím přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s vysokým výkonem 223 koní.
Díky dobré trakci dané náhonem na obě nápravy by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat 4,9 sekundy a maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Právě nepříliš vysoká maximální rychlost je tradiční slabinou většiny elektromobilů. Hmotnost je i přes nemalé baterie na vůz s koncepcí 2+2 slušná, 1450 kilo.
Kombinovanou spotřebu BMW udává na 2,7 litru, ale tu je nutno přirozeně brát s rezervou, neboť jako u všech nabíjecích hybridů, i zde bude velkou měrou záležet právě na tom, kolik má vůz šťávy z domácí zásuvky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?