BMW i8: údajně finální specifikace

Vision EfficientDynamics
Vision EfficientDynamics , foto: BMW Group
Marek Litzman 27. března 2012 12:48
Sdílej:

Nová generace sporťáků od BMW se bude nést v elektrickém duchu. Jako první přijde vrchol řady, model i8 s vysokým výkonem.

Podle magazínu Car jsou finální specifikace, které přináší, věcí přímo jistou, ačkoliv se novinka představí až více než za rok. Jak BMW anoncovalo již při představení konceptu, dočkáme se kombinace elektromotoru a spalovacího motoru, avšak jeden - zadní - elektromotor nakonec odpadl.

První motor bude elektrický a bude roztáčet přední kola. Jeho výkon má být 170 koní, což je o čtvrtinu více než se původně očekávalo. Jeho síla má na kola směřovat trochu netypicky přes čtyřstupňovou převodovku. Elektromobily a hybridy obvykle využívají jen jednostupňových převodovek.

Zadní kola dostanou o poznání tradičnější pohon, bude jím přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s vysokým výkonem 223 koní.

Díky dobré trakci dané náhonem na obě nápravy by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat 4,9 sekundy a maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Právě nepříliš vysoká maximální rychlost je tradiční slabinou většiny elektromobilů. Hmotnost je i přes nemalé baterie na vůz s koncepcí 2+2 slušná, 1450 kilo.

Kombinovanou spotřebu BMW udává na 2,7 litru, ale tu je nutno přirozeně brát s rezervou, neboť jako u všech nabíjecích hybridů, i zde bude velkou měrou záležet právě na tom, kolik má vůz šťávy z domácí zásuvky.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?