Nová generace sporťáků od BMW se bude nést v elektrickém duchu. Jako první přijde vrchol řady, model i8 s vysokým výkonem.
Podle magazínu Car jsou finální specifikace, které přináší, věcí přímo jistou, ačkoliv se novinka představí až více než za rok. Jak BMW anoncovalo již při představení konceptu, dočkáme se kombinace elektromotoru a spalovacího motoru, avšak jeden - zadní - elektromotor nakonec odpadl.
První motor bude elektrický a bude roztáčet přední kola. Jeho výkon má být 170 koní, což je o čtvrtinu více než se původně očekávalo. Jeho síla má na kola směřovat trochu netypicky přes čtyřstupňovou převodovku. Elektromobily a hybridy obvykle využívají jen jednostupňových převodovek.
Zadní kola dostanou o poznání tradičnější pohon, bude jím přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s vysokým výkonem 223 koní.
Díky dobré trakci dané náhonem na obě nápravy by mělo zrychlení z klidu na stovku trvat 4,9 sekundy a maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Právě nepříliš vysoká maximální rychlost je tradiční slabinou většiny elektromobilů. Hmotnost je i přes nemalé baterie na vůz s koncepcí 2+2 slušná, 1450 kilo.
Kombinovanou spotřebu BMW udává na 2,7 litru, ale tu je nutno přirozeně brát s rezervou, neboť jako u všech nabíjecích hybridů, i zde bude velkou měrou záležet právě na tom, kolik má vůz šťávy z domácí zásuvky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.