Bertone loni v Ženevě představil krásný koncept Jaguar B99 Concept, který představoval moderní vůz klasických tvarů. Letos designér odhalil vůz s názvem Concept Nuccio, který vypadá jako vůz ze sci-fi filmu. Jméno konceptu není zvoleno náhodně, ale jde o poctu Nuccio Bertonemu, syna zakladatele společnosti Giovanni Bertoneho.
Design vozu v sobě nese odkaz starších vozů, které Bertone designoval – například 1967 Alfa Romeo Carabo, 1970 Lancia Stratos Zero, nebo 1973 Lamborghini Countach. Koncept kombinuje prvky z výše jmenovaných vozů s cílem vytvořit moderní, extrémní, ale plně funkční sportovní vůz.Jedním z hlavních znaků konceptu je obří přední okno, podobné modelu Stratos Zero, pokračující do dvou výstupků střechy, nazvaných „krokodýlí oči“. Střecha je vytvořena v oranžové barvě – nejoblíbenější barvě Nuccia Bertoneho. Karoserie je nalakována šedivou barvou, která je po lepší efekt pokryta transparentním lakem v barvě „sirallico bronze“, který dodává karoserii zajímavé odlesky.Na voze najdeme množství originálních detailů, jako například strukturované vstupy vzduchu. Ty jsou patrné na předku vozu a dále okolo motorového prostoru.Přední a zadní světlomety, které se táhnou přes celou šířku vozu, jsou tvořeny výhradně z LED.Vůz nemá zadní okno, to je nahrazeno 26 palcovou LCD obrazovkou, která je umístěna v místech, kde by se normálně okno nacházelo. Obrazovku řidič sleduje klasicky přes zpětné zrcátko. Obrazovka může být lehce zprůhledněna a umožnit řidiči pohled na motor.O pohon vozu se stará 4,3 litrový osmiválec s výkonem 480 koní. Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes automatickou převodovku. Zda se koncept dostane do výroby Bertone nepotvrdil, ale obáváme se, že pravděpodobně ne.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?