Retro s technikou budoucnosti? Vlastně proč ne, vždyť Morgan vypadá skvěle i bez výfuku.
Morgan si toho do Ženevy přivezl docela hodně. Mimo omlazení svých stávajících modelů ukazuje také úplně nový, elektrický prototyp.
Morgan svůj elektromobil založil na modelu Plus 8, který používá rám tvořený z nýtovaného hliníku. I díky němu je hmotnost vozu velmi slušných 1250 kilo, což je na elektromobil dobrá hodnota.
Nízká hmotnost spolu s výkonem 163 koní stačí na zrychlení z klidu na stovku za 6 sekund, maximální rychlost je pro elektromobily tradičně nikterak zářná, v tomto případě však dostatečná - 185 km/h.
Sada baterií by měla stačit na dojezd 200 kilometrů. Dojezd i dynamika jsou vylepšeny trochu netradičním užitím pětistupňové manuální převodovky. Automobilky se užívání vícestupňových převodovek u elektromobilů obvykle docela brání. My za užití naopak tleskáme, zejména u vozu na volný čas.
Zatím není jasné, zda se vůz objeví ve výrobě.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?