Značka Mini doplňuje portfolio svého SUV Countryman o verzi John Cooper Works (JCW) a staví jej na vrchol nabídky.
Tento krok se dal očekávat, tím spíše že Mini nasazuje model Countryman v MS v Rallye. Je tedy nezbytností, z marketingového hlediska, postavit "rychlou" verzi svého SUV. Navíc všechny modely z nabídky Mini již tuto verzi nabízejí.
Prozatím byla nejsilnější verzí modelu Coutryman Cooper S nabízející výkon 184 koní. Pro ty jimž by se to mohlo zdát nedostatečné se nyní v nabídce objeví verze JCW. Z přeplňované šestnáctistovky z chovu BMW bylo vydolováno 217 koní. Motor využívá mnoha technických fines - turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování paliva či systému proměnného časování ventilů BMW Valvetronic. Síla motoru je posílána přes řízenou lamelovou spojku na kola obou náprav (systém ALL4) v běžném jízdním režimu v poměru 50:50. Zákazník dostane možnost volby převodovky, k mání bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat.
Aby Mini vyhovělo sportovnímu naturelu vozu muselo jej podrobit dalším úpravám jenž nejsou zcela v duchu "žánru" SUV. JCW dostalo přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek. Zvětšil se průměr brzdových kotoučů a volit lze z osmnácti- či devatenáctipalcových kol. Aby Mini získalo na dravosti vyjede se sportovním bodykitem obsahujícím nový přední spojler, nástavce prahů a zadní difuzor. Na nějaký výlet mimo zpevněnou komunikaci tedy rovnou zapomeňte.
Aby Countryman JCW nikdo na silnici nepřehlédl, tak o to se postará bojové zbarvení. To kombinuje červené doplňky (zrcátka, střechu a pruhy) s bílým nebo černým lakováním. Kombinaci černé a červené najdete i v interiéru.
Na závěr pár dynamických parametrů - zrychlení na stovku za 7,0 sekundy a maximální ryhlost 225 km/h (automat 223 km/h). Předpokládaná cena od 850 tis. Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?