Značka Mini doplňuje portfolio svého SUV Countryman o verzi John Cooper Works (JCW) a staví jej na vrchol nabídky.
Tento krok se dal očekávat, tím spíše že Mini nasazuje model Countryman v MS v Rallye. Je tedy nezbytností, z marketingového hlediska, postavit "rychlou" verzi svého SUV. Navíc všechny modely z nabídky Mini již tuto verzi nabízejí.
Prozatím byla nejsilnější verzí modelu Coutryman Cooper S nabízející výkon 184 koní. Pro ty jimž by se to mohlo zdát nedostatečné se nyní v nabídce objeví verze JCW. Z přeplňované šestnáctistovky z chovu BMW bylo vydolováno 217 koní. Motor využívá mnoha technických fines - turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování paliva či systému proměnného časování ventilů BMW Valvetronic. Síla motoru je posílána přes řízenou lamelovou spojku na kola obou náprav (systém ALL4) v běžném jízdním režimu v poměru 50:50. Zákazník dostane možnost volby převodovky, k mání bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat.
Aby Mini vyhovělo sportovnímu naturelu vozu muselo jej podrobit dalším úpravám jenž nejsou zcela v duchu "žánru" SUV. JCW dostalo přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek. Zvětšil se průměr brzdových kotoučů a volit lze z osmnácti- či devatenáctipalcových kol. Aby Mini získalo na dravosti vyjede se sportovním bodykitem obsahujícím nový přední spojler, nástavce prahů a zadní difuzor. Na nějaký výlet mimo zpevněnou komunikaci tedy rovnou zapomeňte.
Aby Countryman JCW nikdo na silnici nepřehlédl, tak o to se postará bojové zbarvení. To kombinuje červené doplňky (zrcátka, střechu a pruhy) s bílým nebo černým lakováním. Kombinaci černé a červené najdete i v interiéru.
Na závěr pár dynamických parametrů - zrychlení na stovku za 7,0 sekundy a maximální ryhlost 225 km/h (automat 223 km/h). Předpokládaná cena od 850 tis. Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.