Značka Mini doplňuje portfolio svého SUV Countryman o verzi John Cooper Works (JCW) a staví jej na vrchol nabídky.
Tento krok se dal očekávat, tím spíše že Mini nasazuje model Countryman v MS v Rallye. Je tedy nezbytností, z marketingového hlediska, postavit "rychlou" verzi svého SUV. Navíc všechny modely z nabídky Mini již tuto verzi nabízejí.
Prozatím byla nejsilnější verzí modelu Coutryman Cooper S nabízející výkon 184 koní. Pro ty jimž by se to mohlo zdát nedostatečné se nyní v nabídce objeví verze JCW. Z přeplňované šestnáctistovky z chovu BMW bylo vydolováno 217 koní. Motor využívá mnoha technických fines - turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování paliva či systému proměnného časování ventilů BMW Valvetronic. Síla motoru je posílána přes řízenou lamelovou spojku na kola obou náprav (systém ALL4) v běžném jízdním režimu v poměru 50:50. Zákazník dostane možnost volby převodovky, k mání bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat.
Aby Mini vyhovělo sportovnímu naturelu vozu muselo jej podrobit dalším úpravám jenž nejsou zcela v duchu "žánru" SUV. JCW dostalo přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek. Zvětšil se průměr brzdových kotoučů a volit lze z osmnácti- či devatenáctipalcových kol. Aby Mini získalo na dravosti vyjede se sportovním bodykitem obsahujícím nový přední spojler, nástavce prahů a zadní difuzor. Na nějaký výlet mimo zpevněnou komunikaci tedy rovnou zapomeňte.
Aby Countryman JCW nikdo na silnici nepřehlédl, tak o to se postará bojové zbarvení. To kombinuje červené doplňky (zrcátka, střechu a pruhy) s bílým nebo černým lakováním. Kombinaci černé a červené najdete i v interiéru.
Na závěr pár dynamických parametrů - zrychlení na stovku za 7,0 sekundy a maximální ryhlost 225 km/h (automat 223 km/h). Předpokládaná cena od 850 tis. Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?