Značka Mini doplňuje portfolio svého SUV Countryman o verzi John Cooper Works (JCW) a staví jej na vrchol nabídky.
Tento krok se dal očekávat, tím spíše že Mini nasazuje model Countryman v MS v Rallye. Je tedy nezbytností, z marketingového hlediska, postavit "rychlou" verzi svého SUV. Navíc všechny modely z nabídky Mini již tuto verzi nabízejí.
Prozatím byla nejsilnější verzí modelu Coutryman Cooper S nabízející výkon 184 koní. Pro ty jimž by se to mohlo zdát nedostatečné se nyní v nabídce objeví verze JCW. Z přeplňované šestnáctistovky z chovu BMW bylo vydolováno 217 koní. Motor využívá mnoha technických fines - turbodmychadla twin-scroll, přímého vstřikování paliva či systému proměnného časování ventilů BMW Valvetronic. Síla motoru je posílána přes řízenou lamelovou spojku na kola obou náprav (systém ALL4) v běžném jízdním režimu v poměru 50:50. Zákazník dostane možnost volby převodovky, k mání bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat.
Aby Mini vyhovělo sportovnímu naturelu vozu muselo jej podrobit dalším úpravám jenž nejsou zcela v duchu "žánru" SUV. JCW dostalo přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek. Zvětšil se průměr brzdových kotoučů a volit lze z osmnácti- či devatenáctipalcových kol. Aby Mini získalo na dravosti vyjede se sportovním bodykitem obsahujícím nový přední spojler, nástavce prahů a zadní difuzor. Na nějaký výlet mimo zpevněnou komunikaci tedy rovnou zapomeňte.
Aby Countryman JCW nikdo na silnici nepřehlédl, tak o to se postará bojové zbarvení. To kombinuje červené doplňky (zrcátka, střechu a pruhy) s bílým nebo černým lakováním. Kombinaci černé a červené najdete i v interiéru.
Na závěr pár dynamických parametrů - zrychlení na stovku za 7,0 sekundy a maximální ryhlost 225 km/h (automat 223 km/h). Předpokládaná cena od 850 tis. Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?