Aristokratický Rolls Royce Phantom sa v Ženeve prezentoval vo faceliftovanej podobe s mnohými vylepšeniami.
Autosalón v Ženeve nenechal chladným ani anglickú luxusnú automobilku Rolls Royce, ktorá tu prezentovala faceliftovanú podobu modelu Phantom pod doplňujúcim Series II. Prvá modernizácia luxusnej limuzíny prišla po neuveriteľných deviatich rokoch od začiatku výroby modelu. Také niečo sa dnes u osobných vozidiel vidí už len výnimočne, takže bravó Rolls Royce, tlieskame :-)
Rolls Royce Phantom sa pod označením Series II prezentuje viacerými zmenami a technickými vylepšeniami, ktoré sú spoločné ako pre limuzínu, tak aj pre Coupé a kabriolet Drophead Coupé .
Jednou zo zmien je inovovaný dizajn prednej časti, z ktorej zmizli kruhové svetlomety v spodnej časti masky. Po novom sa do tejto oblasti nasťahoval pás LED svetiel pre denné svietenie. Nad ním sa vynímajú štandardne dodávané LED svetlomety s adaptívnou funkciou, ktoré sa postarajú o bezproblémové nočné osvetlenie vozovky a okolia. Za zmienku stojí aj upravený zadný nárazník.
Interiér modelu Phantom dostal nový multimediálny ovládač s novým navigačným systémom s 3D mapovým podkladom alebo prepracovanými parkovacími kamerami.
Z technických vylepšení spomenieme výmenu 6-stupňovej automatickej prevodovky od spoločnosti ZF sa novú 8-stupňovú od rovnakej spoločnosti. Táto zmena by mala mať okrem vylepšeného jazdného komfortu vplyv aj na zníženie priemernej spotreby paliva a emisií v ovzduší. Pod kapotou sa neodohrala žiadna zmena, o pohon sa stará motor 6,75 V12 s maximálnym výkonom 338 kW (459 k) a krútiacim momentom 720 Nm.
Rolls Royce Phantom Series II sa dostane k prvým majiteľom už v lete.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?