Aristokratický Rolls Royce Phantom sa v Ženeve prezentoval vo faceliftovanej podobe s mnohými vylepšeniami.
Autosalón v Ženeve nenechal chladným ani anglickú luxusnú automobilku Rolls Royce, ktorá tu prezentovala faceliftovanú podobu modelu Phantom pod doplňujúcim Series II. Prvá modernizácia luxusnej limuzíny prišla po neuveriteľných deviatich rokoch od začiatku výroby modelu. Také niečo sa dnes u osobných vozidiel vidí už len výnimočne, takže bravó Rolls Royce, tlieskame :-)
Rolls Royce Phantom sa pod označením Series II prezentuje viacerými zmenami a technickými vylepšeniami, ktoré sú spoločné ako pre limuzínu, tak aj pre Coupé a kabriolet Drophead Coupé .
Jednou zo zmien je inovovaný dizajn prednej časti, z ktorej zmizli kruhové svetlomety v spodnej časti masky. Po novom sa do tejto oblasti nasťahoval pás LED svetiel pre denné svietenie. Nad ním sa vynímajú štandardne dodávané LED svetlomety s adaptívnou funkciou, ktoré sa postarajú o bezproblémové nočné osvetlenie vozovky a okolia. Za zmienku stojí aj upravený zadný nárazník.
Interiér modelu Phantom dostal nový multimediálny ovládač s novým navigačným systémom s 3D mapovým podkladom alebo prepracovanými parkovacími kamerami.
Z technických vylepšení spomenieme výmenu 6-stupňovej automatickej prevodovky od spoločnosti ZF sa novú 8-stupňovú od rovnakej spoločnosti. Táto zmena by mala mať okrem vylepšeného jazdného komfortu vplyv aj na zníženie priemernej spotreby paliva a emisií v ovzduší. Pod kapotou sa neodohrala žiadna zmena, o pohon sa stará motor 6,75 V12 s maximálnym výkonom 338 kW (459 k) a krútiacim momentom 720 Nm.
Rolls Royce Phantom Series II sa dostane k prvým majiteľom už v lete.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.