Aristokratický Rolls Royce Phantom sa v Ženeve prezentoval vo faceliftovanej podobe s mnohými vylepšeniami.
Autosalón v Ženeve nenechal chladným ani anglickú luxusnú automobilku Rolls Royce, ktorá tu prezentovala faceliftovanú podobu modelu Phantom pod doplňujúcim Series II. Prvá modernizácia luxusnej limuzíny prišla po neuveriteľných deviatich rokoch od začiatku výroby modelu. Také niečo sa dnes u osobných vozidiel vidí už len výnimočne, takže bravó Rolls Royce, tlieskame :-)
Rolls Royce Phantom sa pod označením Series II prezentuje viacerými zmenami a technickými vylepšeniami, ktoré sú spoločné ako pre limuzínu, tak aj pre Coupé a kabriolet Drophead Coupé .
Jednou zo zmien je inovovaný dizajn prednej časti, z ktorej zmizli kruhové svetlomety v spodnej časti masky. Po novom sa do tejto oblasti nasťahoval pás LED svetiel pre denné svietenie. Nad ním sa vynímajú štandardne dodávané LED svetlomety s adaptívnou funkciou, ktoré sa postarajú o bezproblémové nočné osvetlenie vozovky a okolia. Za zmienku stojí aj upravený zadný nárazník.
Interiér modelu Phantom dostal nový multimediálny ovládač s novým navigačným systémom s 3D mapovým podkladom alebo prepracovanými parkovacími kamerami.
Z technických vylepšení spomenieme výmenu 6-stupňovej automatickej prevodovky od spoločnosti ZF sa novú 8-stupňovú od rovnakej spoločnosti. Táto zmena by mala mať okrem vylepšeného jazdného komfortu vplyv aj na zníženie priemernej spotreby paliva a emisií v ovzduší. Pod kapotou sa neodohrala žiadna zmena, o pohon sa stará motor 6,75 V12 s maximálnym výkonom 338 kW (459 k) a krútiacim momentom 720 Nm.
Rolls Royce Phantom Series II sa dostane k prvým majiteľom už v lete.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.