Volvo V40 - tentorkát i s technikou

Marek Litzman, 29. února 2012, 10:36 Google+ Ženeva 2012

Volvo po úniku snímků již déle nevyčkává a představuje také oficiální technické údaje týkající se nového modelu V40.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V40

V40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jak jsme avizovali již minule, pod kapotou se budou nacházet prakticky jen čtyřválce a počítá se i s tříválci. Přesto se zdá, že Volvo samo udělá ze svého pravidla výjimku a postaví také vrcholnou verzi vybavenou pětiválcovým motorem T5 o výkonu 254 koní. Tento motor se nicméně pod kapotou neohřeje moc dlouho, protože časem bude podle vyjádření Volva nahrazen hybridním čtyřválcem, který je teprve ve vývoji.

Pod pětiválcem již bude vše tak, jak Volvo říkalo dříve - na řadu tak přijdou čtyřválce o objemu 1,6 a výkonu 150 a 185 koní. Volvo je pojmenuje T3 a T4. Lze očekávat, že časem se objeví ještě slabší, pravděpodobně tříválcový agregát T2.

U dieselových agregátů je základem motor D2 o výkonu 115 koní. Jde o čtyřválec s objemem 1,6 litru. Výše budou stát dva dvoulitry o výkonech 150 a 177 koní. Zatímco oba silnější motory si za své výkony řeknou 4,4 l/100 km, základní diesel se má dostat na až neuvěřitelně nízkou spotřebu 3,6 l/100 km. Ve voze je totiž spousta úsporných technologií, které se dnes již pomalu stávají standardem. Volvo tak svůj kombík vybavilo například regenerativním brzděním (alternátor tedy nabíjí baterii jen při vhodných příležitostech, zejména při brzdění motorem) a samozřejmě systémem stop-start.

Volvo si tradičně dává záležet na bezpečnosti. Novinka je proto vybavena systémem, který monitoruje chodce před vozidlem. V případě hrozícího nárazu do chodce či do vozidla umí v nižších rychlostech i sám zastavit. Pokud však i tento systém selže, dostává se na řadu úplná novinka - airbag pro chodce. Má za úkol ochránit chodcovu hlavu a přitom moc neomezit výhled z vozidla. Přesný tvar airbagu zatím neznáme, avšak princip jeho funkce bude podobný jako u experimentů některých značek s přizvednutím kapoty po nárazu do chodce.

Novinka dlouhá 437 cm by se na trhu měla objevit v květnu a to se základní cenovkou ležící někde pod půlmilionovou hranicí.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

 

Vytisknout

Diskuze: Volvo V40 - tentorkát i s technikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hi-Cross

Nissan představuje koncept Hi-Cross

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud