Volvo V40 - tentorkát i s technikou

V40
V40, foto: Volvo
Marek Litzman 29. února 2012 10:36
Sdílej:

Volvo po úniku snímků již déle nevyčkává a představuje také oficiální technické údaje týkající se nového modelu V40.

Jak jsme avizovali již minule, pod kapotou se budou nacházet prakticky jen čtyřválce a počítá se i s tříválci. Přesto se zdá, že Volvo samo udělá ze svého pravidla výjimku a postaví také vrcholnou verzi vybavenou pětiválcovým motorem T5 o výkonu 254 koní. Tento motor se nicméně pod kapotou neohřeje moc dlouho, protože časem bude podle vyjádření Volva nahrazen hybridním čtyřválcem, který je teprve ve vývoji.

Pod pětiválcem již bude vše tak, jak Volvo říkalo dříve - na řadu tak přijdou čtyřválce o objemu 1,6 a výkonu 150 a 185 koní. Volvo je pojmenuje T3 a T4. Lze očekávat, že časem se objeví ještě slabší, pravděpodobně tříválcový agregát T2.

U dieselových agregátů je základem motor D2 o výkonu 115 koní. Jde o čtyřválec s objemem 1,6 litru. Výše budou stát dva dvoulitry o výkonech 150 a 177 koní. Zatímco oba silnější motory si za své výkony řeknou 4,4 l/100 km, základní diesel se má dostat na až neuvěřitelně nízkou spotřebu 3,6 l/100 km. Ve voze je totiž spousta úsporných technologií, které se dnes již pomalu stávají standardem. Volvo tak svůj kombík vybavilo například regenerativním brzděním (alternátor tedy nabíjí baterii jen při vhodných příležitostech, zejména při brzdění motorem) a samozřejmě systémem stop-start.

Volvo si tradičně dává záležet na bezpečnosti. Novinka je proto vybavena systémem, který monitoruje chodce před vozidlem. V případě hrozícího nárazu do chodce či do vozidla umí v nižších rychlostech i sám zastavit. Pokud však i tento systém selže, dostává se na řadu úplná novinka - airbag pro chodce. Má za úkol ochránit chodcovu hlavu a přitom moc neomezit výhled z vozidla. Přesný tvar airbagu zatím neznáme, avšak princip jeho funkce bude podobný jako u experimentů některých značek s přizvednutím kapoty po nárazu do chodce.

Novinka dlouhá 437 cm by se na trhu měla objevit v květnu a to se základní cenovkou ležící někde pod půlmilionovou hranicí.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

 

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.