Volvo po úniku snímků již déle nevyčkává a představuje také oficiální technické údaje týkající se nového modelu V40.
Jak jsme avizovali již minule, pod kapotou se budou nacházet prakticky jen čtyřválce a počítá se i s tříválci. Přesto se zdá, že Volvo samo udělá ze svého pravidla výjimku a postaví také vrcholnou verzi vybavenou pětiválcovým motorem T5 o výkonu 254 koní. Tento motor se nicméně pod kapotou neohřeje moc dlouho, protože časem bude podle vyjádření Volva nahrazen hybridním čtyřválcem, který je teprve ve vývoji.
Pod pětiválcem již bude vše tak, jak Volvo říkalo dříve - na řadu tak přijdou čtyřválce o objemu 1,6 a výkonu 150 a 185 koní. Volvo je pojmenuje T3 a T4. Lze očekávat, že časem se objeví ještě slabší, pravděpodobně tříválcový agregát T2.
U dieselových agregátů je základem motor D2 o výkonu 115 koní. Jde o čtyřválec s objemem 1,6 litru. Výše budou stát dva dvoulitry o výkonech 150 a 177 koní. Zatímco oba silnější motory si za své výkony řeknou 4,4 l/100 km, základní diesel se má dostat na až neuvěřitelně nízkou spotřebu 3,6 l/100 km. Ve voze je totiž spousta úsporných technologií, které se dnes již pomalu stávají standardem. Volvo tak svůj kombík vybavilo například regenerativním brzděním (alternátor tedy nabíjí baterii jen při vhodných příležitostech, zejména při brzdění motorem) a samozřejmě systémem stop-start.
Volvo si tradičně dává záležet na bezpečnosti. Novinka je proto vybavena systémem, který monitoruje chodce před vozidlem. V případě hrozícího nárazu do chodce či do vozidla umí v nižších rychlostech i sám zastavit. Pokud však i tento systém selže, dostává se na řadu úplná novinka - airbag pro chodce. Má za úkol ochránit chodcovu hlavu a přitom moc neomezit výhled z vozidla. Přesný tvar airbagu zatím neznáme, avšak princip jeho funkce bude podobný jako u experimentů některých značek s přizvednutím kapoty po nárazu do chodce.
Novinka dlouhá 437 cm by se na trhu měla objevit v květnu a to se základní cenovkou ležící někde pod půlmilionovou hranicí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?