Na európske trhy v najbližších týždňoch zavíta nový kabriolet z dielne talianskej Lancie. Ide o model Flavia Cabrio, ktorý po roku od predstavenia konceptu mieri do sériovej výroby.
Luxusná odnož talianskeho Fiatu Lancia príde už čoskoro na európske trhy s novinkou, ktorá poteší motoristov, ktorí sa v horúcich letných dňoch radi preháňajú „s vetrom vo vlasoch“. Model Flavia Cabrio prichádza na trhy po roku od predstavenia koncepčného modelu.
Lancia Flavia Cabrio však nie je úplne nový model, napokon je to zjavné aj z jej dizajnu, ktorý nie je tak expresívny ako sme u Lancie boli zvyknutí. Ide o prepracovaný americký Chrysler 200 Convertible, do Európy sa bude dokonca aj dovážať spoza oceánu z amerického Michiganu. Štvormiestny kabriolet so znakom Lancie má oproti americkému súrodencovi kvalitnejšie materiály v interiéri, aby viac vyhoveli vkusu náročných Európanov. Inak je až na pozmenenú masku chladiča na nerozoznanie od amerického Chrysleru.
Pod kapotou Flavie Cabrio však bude k dispozícii iba jeden motor, a to benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 2,4 litra spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii bude maximálny výkon motora na úrovni 129 kW/175 k pri 6000 min-1 a krútiaci moment 225 Nm pri 4400 min-1. Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 7,7 sekundy.
Kabriolet od Lancie sa bude ponúkať v jedinom stupni výbavy, ktorý je však pomerne vyčerpávajúci – obsahuje 18-palcové zliatinové disky, kožené čalúnenie v dvoch možných farebných prevedeniach, automatickú klimatizáciu, navigačný systém, bezkľúčový vstup, tempomat a mnoho iných komfortných a luxusných prvkov.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?