Značky Ferrari a Porsche spolu už desítky let „válčí“ na poli supersportovních vozů. Když Porsche představilo model 959, Ferrari na něj zareagovalo modelem F40. Historie se opakovala ve chvíli, kdy Ferrari přišlo s modelem Enzo a Porsche následně s Carrerou GT.
V současné době je „na tahu“ automobilka Ferrari, protože její věčný rival již dříve oznámil výrobu modelu 918 Spyder, jehož vidlicový osmiválec v kombinaci s elektromotorem produkuje 718 koní. Maranellská automobilka závody ve výkonu posunuje na novou úroveň, protože nástupce Enza bude disponovat výkonem 920 koní. Vidlicový dvanáctiválec o objemu 7.3 litru, který je evolucí motoru z modelu 599 by měl mít nejvyšší výkon 800 koní. Zbývajících 120 koní dodá elektromotor, beroucí energii ze systému KERS (systém převádějící kinetickou energii vozu, při brždění, na elektrickou).Nový vůz, v médiích označovaný jako F70, by měl vážit pouze kolem 1100 kg. Pokud budou předpokládané hodnoty správné, pak by vůz dosahoval neuvěřitelného poměru výkonu a hmotnosti 835 koní na tunu. Pro srovnání Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport dosahuje poměru „pouze“ 635 koní na tunu. Hodnoty maximální rychlosti, ani zrychlení automobilka prozatím neuvedla, ale lze předpokládat, že nové Ferrari nebude mít příliš soupeřů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?