BMW představuje nejostřejší variantu luxusního kupé třídy 6. Podobně jako minulou generaci, i tuto doplňuje vyladěná verze M.
Divize BMW M se v poslední době rozhodla pouštět se do velmi roztodivných projektů, které vyvrcholily nedávným představením dieselového SUV označeného právě oním magickým písmenem. Snad právě na zchlazení žáhy nejortodoxnějších fanoušků se nyní představuje ostré Gran Turismo třídy 6.
Motor pod kapotou již známe z ostré pětky, jde o osmiválec s objemem válců 4,4 litru a výkonem 560 koní. Je přeplňován dvěma turbodmychadly a maximální točivý moment 680 Nm dává již od nizounkých 1500 otáček za minutu. Výkon je dále přenášen na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DCT a skrze samosvorný diferenciál dále na zadní kola. Manuální převodovka se údajně zvažuje.
I přes nemalou hmotnost 1850 kilo dovede M6 sprintovat z klidu na sto za 4,2 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h, avšak pokud si připlatíte, v BMW omezovač deaktivují a poté je možné překonat i metu 300km/h. O metrák těžší kabriolet je trochu pomalejší.
Nemohlo by jít o BMW, kdyby nebyla standardně montována velmi slušná výbava zahrnující zpětnou kameru, systémy hlídající opuštění jízdního pruhu, noční vidění či adaptivní tlumení. Připlatit je možné za nevadnoucí keramické brzdové kotouče nebo prémiové hudební systémy.
Základní cena vozu by měla atakovat třímilionovou hranici.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?