SsangYong vytasil svoji první zbraň na autosalon do Ženevy. Představuje, byť prozatím jen na skicách, nový crossover se stahovatelnou střechou.
Spojení SUV či crossoveru spolu s otevřeným nebem nad hlavou není dnes zrovna běžné. Ačkoliv dříve byly otevřené terénní vozy naprosto běžné, dnešní doba velí spíše komfortnější, uzavřené kabiny. Jednou z výjimek je například Nissan Murano CrossCabriolet.
SsanyYong na to rozhodně nejde tak radikálně jako Nissan. Korejská značka použila podobnou technologii, jakou používá třeba Fiat u své pětistovky. Celý boční profil tak zůstává zachován v ocelové podobě a shrnovací je pouze střešní část přímo nad hlavami cestujících. Tato konstrukce umožňuje vytvořit přeci jenom elegantnější boční profil než u Murana.
Koncept měří na délku 417 cm a pod kapotou ukrývá dieselovou 1,6 o nezveřejněném výkonu.
Model XIV-2 navazuje na loňskou premiéru konceptu XIV-1, jehož výroba by měla být docela na spadnutí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?