SsangYong vytasil svoji první zbraň na autosalon do Ženevy. Představuje, byť prozatím jen na skicách, nový crossover se stahovatelnou střechou.
Spojení SUV či crossoveru spolu s otevřeným nebem nad hlavou není dnes zrovna běžné. Ačkoliv dříve byly otevřené terénní vozy naprosto běžné, dnešní doba velí spíše komfortnější, uzavřené kabiny. Jednou z výjimek je například Nissan Murano CrossCabriolet.
SsanyYong na to rozhodně nejde tak radikálně jako Nissan. Korejská značka použila podobnou technologii, jakou používá třeba Fiat u své pětistovky. Celý boční profil tak zůstává zachován v ocelové podobě a shrnovací je pouze střešní část přímo nad hlavami cestujících. Tato konstrukce umožňuje vytvořit přeci jenom elegantnější boční profil než u Murana.
Koncept měří na délku 417 cm a pod kapotou ukrývá dieselovou 1,6 o nezveřejněném výkonu.
Model XIV-2 navazuje na loňskou premiéru konceptu XIV-1, jehož výroba by měla být docela na spadnutí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?