SsangYong vytasil svoji první zbraň na autosalon do Ženevy. Představuje, byť prozatím jen na skicách, nový crossover se stahovatelnou střechou.
Spojení SUV či crossoveru spolu s otevřeným nebem nad hlavou není dnes zrovna běžné. Ačkoliv dříve byly otevřené terénní vozy naprosto běžné, dnešní doba velí spíše komfortnější, uzavřené kabiny. Jednou z výjimek je například Nissan Murano CrossCabriolet.
SsanyYong na to rozhodně nejde tak radikálně jako Nissan. Korejská značka použila podobnou technologii, jakou používá třeba Fiat u své pětistovky. Celý boční profil tak zůstává zachován v ocelové podobě a shrnovací je pouze střešní část přímo nad hlavami cestujících. Tato konstrukce umožňuje vytvořit přeci jenom elegantnější boční profil než u Murana.
Koncept měří na délku 417 cm a pod kapotou ukrývá dieselovou 1,6 o nezveřejněném výkonu.
Model XIV-2 navazuje na loňskou premiéru konceptu XIV-1, jehož výroba by měla být docela na spadnutí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?