Ford ukázal první snímek dveří nového MPV B-max. Normálně by to za zprávu ani nestálo, kdyby nebyly opravdu výlučné.
Třída malých MPV je plná experiementování se dveřmi Po Opelu Meriva s proti sobě otevíratelnými dveřmi je tu Ford B-max s ještě radikálnějším řešením. Zpočátku se zdálo, že půjde o obyčejné dveře odsunované vzad, ale Ford to vzal ještě zásadněji.
Ford použil konstrukci, které úplně chybí prostřední sloupek, který jinak nejvíce omezuje přístup do vozu. Nahrazuje jej vysokopevnostní část zabudovaná přímo ve dveřích, která by měla zajistit naprosto dostatečnou ochranu při bočním nárazu. Bezpečnostní pásy jsou uchyceny na sedadlech.
Ještě není úplně jasné, zda budou dveře při otevírání na sobě závislé, tedy zda bude možné otevírat zadní dveře i v situaci, kdy budou přední dveře zavřené.
Ford také naznačil, že flexibilita sedadel umožní stvořit rovnou plochu dlouhou až 2,3 metru.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.