Ford ukázal první snímek dveří nového MPV B-max. Normálně by to za zprávu ani nestálo, kdyby nebyly opravdu výlučné.
Třída malých MPV je plná experiementování se dveřmi Po Opelu Meriva s proti sobě otevíratelnými dveřmi je tu Ford B-max s ještě radikálnějším řešením. Zpočátku se zdálo, že půjde o obyčejné dveře odsunované vzad, ale Ford to vzal ještě zásadněji.
Ford použil konstrukci, které úplně chybí prostřední sloupek, který jinak nejvíce omezuje přístup do vozu. Nahrazuje jej vysokopevnostní část zabudovaná přímo ve dveřích, která by měla zajistit naprosto dostatečnou ochranu při bočním nárazu. Bezpečnostní pásy jsou uchyceny na sedadlech.
Ještě není úplně jasné, zda budou dveře při otevírání na sobě závislé, tedy zda bude možné otevírat zadní dveře i v situaci, kdy budou přední dveře zavřené.
Ford také naznačil, že flexibilita sedadel umožní stvořit rovnou plochu dlouhou až 2,3 metru.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?