Rok po premiéře konceptu se ukáže sériová verze nejmenšího MPV v nabídce Fordu s pojmenováním B-Max. Nahradí v nabídce zastarávající Fusion.
Současný zvýšený hatchback Fusion bude nahrazen dvěma modely. B-Max je prvním z nich, druhým bude malé SUV taktéž odvozené od Fiesty zatím představené jako koncept Ecosport. Nyní však máme na stole první snímek nového MPV, tak pojďme na něj.
Jde o mezistupeň mezi Fiestou a C-Maxem, což je patrné i na jeho vnějším vzhledu, který kombinuje právě oba tyto dva modely. Za pozornost jistě stojí posuvné zadní dveře, které Ford uplatňuje již na větším C-maxu Grand. Po obráceně otevíraných dveřích u Opelu Meriva tak jde o další netradiční prvek v této třídě.
Vzhledem se vůz prakticky neliší od konceptu představeného před rokem. Ačkoliv nám tedy Ford prozatím poskytl jediný snímek přídě, můžeme směle odkázat na snímky konceptu včetně interiéru, který je podobný Fiestě a v sériovém provedení se jistě bude lišit jen minimálně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.