Malý Seat Ibiza je na trhu od roku 2008 a to znamená, že se nachyluje čas na menší facelift. Ten především zostřuje vzhled malého diblíka.
Seat Ibiza pro modelový rok 2012 přichází s řádně přiostřeným designem, který prochází od přední masky až po tu zadní. Co bylo dříve zaoblené, je nyní hranatější - platí to zejména právě na předním čele.
Agresivní vzhled nicméně Ibize sluší. Mírné změny by se měly odehrávat také v interiéru, avšak zde zatím nemáme žádný snímek. Informace nicméně hovoří o novém volantu a mírně upravených ovladačích palubních přístrojů. Příjemné je jistě také zvětšení odkládací schrány před spolujezdcem na 10,7 litru objemu.
Malé auto velikosti Fabie přirozeně nabídne jen menší dostupné motory. Základem tak je mladoboleslavský tříválec 1,2 (60 koní), na který navazuje přeplňovaný motor o stejném objemu s výkonem 105 koní. Vrchol tvoří přeplňovaná 1,4 o výkonu 150 koňských sil.
Dieselové motory jsou zastoupeny taktéž objemem 1,2, zde o výkonu 75 koní a vrchol tvoří dvoulitr s výkonem 143 koní. Pro spořivé nabízí Ibiza ještě jednu variantu, totiž pohon na zkapalněný plyn LPG. Dvoupalivovým agregátem je motor 1,6 o výkonu 80 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?