Ford EcoSport - nástupce modelu Fusion

Ford
Ford, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 5. ledna 2012 00:07
Sdílej:

O nástupci typu Fusion se již vedou dalekosáhlé spekulace. Model, který by se měl na evropských trzích představit v roce 2013, se ukáže jako studie již 7.ledna.

O připravovaném B-Maxu jsme již psali. Jeho reálný předobraz ukáže Ford na konceptu EcoSport 7.1. v Indii na New Delhi Auto Expo 2012. Z jeho designu lze vyčíst nový designový směr, který Ford přestavil na loňském frankfurtském autosalonu prostřednictvím studie Evos Concept.

Oproti první generaci typu Fusion, postavené jako zvýšený pětidveřový hatchback na bázi Fiesty,naznačuje koncept EcoSport posun více směrem k módní kategorii SUV. Vznikne tedy menší sourozenec typu Kuga. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, jeho záběr má být ale podstatně širší. Mimo jihoamerické a severoamerické trhy bude nabízen i v Asii a poté i na starém kontinentu. Podle AutoExpress by měl být EcoSport pod různými jmény nabízen na 100 trzích.

Na konceptu působí výrazně zejména příď, s masivním nasávacím otvorem odkazující svým tvarem právě na studii Evos. Boční a zadní pohled pak působí zcela konvenčním dojmem. Umístění rezervy na pátých dveřích bude nejspíše použito jen pro jihoamerická odbytiště. Právě na těchto trzích naváže na svého předchůdce prodávaného taktéž jako EcoSport, pro nějž se od roku 2003 rozhodlo přes 700 tisíc zákazníků.

Techniku podvozku pro EcoSport (B-Max) poskytne současná generace kompaktu Fiesta. Produkce by měla být realizována v Brazílii. Z technických dat bylo uveřejněno jen nasazení řadového přeplňovaného  tříválce o objemu 1,0 litru z řady EcoBoost. Ten by měl generovat solidní výkonovou špičku 120 koní a kroutící moment vrcholící hodnotou 170 N.m. Jeho technický koncept obsahuje moderní finesy jako přímé vstřikování paliva nebo proměnné časování ventilů.

Vzhledem k podvozku z Fiesty se nabízí výlučné nasazení pohonu předních kol, ale zejména pro trhy Jižní Ameriky je pravděpodobné i nasazení pohonu všech kol. To ve spojení se zážehovým dvoulitrem nabízí i současná generace EcoSportu. Převodovka by měla být pětistupňová manuální.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.