Ford EcoSport - nástupce modelu Fusion

Jan Ševčík, 5. ledna 2012, 00:07 Google+

O nástupci typu Fusion se již vedou dalekosáhlé spekulace. Model, který by se měl na evropských trzích představit v roce 2013, se ukáže jako studie již 7.ledna.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford

Ford | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

O připravovaném B-Maxu jsme již psali. Jeho reálný předobraz ukáže Ford na konceptu EcoSport 7.1. v Indii na New Delhi Auto Expo 2012. Z jeho designu lze vyčíst nový designový směr, který Ford přestavil na loňském frankfurtském autosalonu prostřednictvím studie Evos Concept.

Oproti první generaci typu Fusion, postavené jako zvýšený pětidveřový hatchback na bázi Fiesty,naznačuje koncept EcoSport posun více směrem k módní kategorii SUV. Vznikne tedy menší sourozenec typu Kuga. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, jeho záběr má být ale podstatně širší. Mimo jihoamerické a severoamerické trhy bude nabízen i v Asii a poté i na starém kontinentu. Podle AutoExpress by měl být EcoSport pod různými jmény nabízen na 100 trzích.

Na konceptu působí výrazně zejména příď, s masivním nasávacím otvorem odkazující svým tvarem právě na studii Evos. Boční a zadní pohled pak působí zcela konvenčním dojmem. Umístění rezervy na pátých dveřích bude nejspíše použito jen pro jihoamerická odbytiště. Právě na těchto trzích naváže na svého předchůdce prodávaného taktéž jako EcoSport, pro nějž se od roku 2003 rozhodlo přes 700 tisíc zákazníků.

Techniku podvozku pro EcoSport (B-Max) poskytne současná generace kompaktu Fiesta. Produkce by měla být realizována v Brazílii. Z technických dat bylo uveřejněno jen nasazení řadového přeplňovaného  tříválce o objemu 1,0 litru z řady EcoBoost. Ten by měl generovat solidní výkonovou špičku 120 koní a kroutící moment vrcholící hodnotou 170 N.m. Jeho technický koncept obsahuje moderní finesy jako přímé vstřikování paliva nebo proměnné časování ventilů.

Vzhledem k podvozku z Fiesty se nabízí výlučné nasazení pohonu předních kol, ale zejména pro trhy Jižní Ameriky je pravděpodobné i nasazení pohonu všech kol. To ve spojení se zážehovým dvoulitrem nabízí i současná generace EcoSportu. Převodovka by měla být pětistupňová manuální.

Vytisknout

Diskuze: Ford EcoSport - nástupce modelu Fusion

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

911 Cabrio

Porsche plánuje letos zvýšit prodeje, čelí ale další žalobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud