O nástupci typu Fusion se již vedou dalekosáhlé spekulace. Model, který by se měl na evropských trzích představit v roce 2013, se ukáže jako studie již 7.ledna.
O připravovaném B-Maxu jsme již psali. Jeho reálný předobraz ukáže Ford na konceptu EcoSport 7.1. v Indii na New Delhi Auto Expo 2012. Z jeho designu lze vyčíst nový designový směr, který Ford přestavil na loňském frankfurtském autosalonu prostřednictvím studie Evos Concept.
Oproti první generaci typu Fusion, postavené jako zvýšený pětidveřový hatchback na bázi Fiesty,naznačuje koncept EcoSport posun více směrem k módní kategorii SUV. Vznikne tedy menší sourozenec typu Kuga. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, jeho záběr má být ale podstatně širší. Mimo jihoamerické a severoamerické trhy bude nabízen i v Asii a poté i na starém kontinentu. Podle AutoExpress by měl být EcoSport pod různými jmény nabízen na 100 trzích.
Na konceptu působí výrazně zejména příď, s masivním nasávacím otvorem odkazující svým tvarem právě na studii Evos. Boční a zadní pohled pak působí zcela konvenčním dojmem. Umístění rezervy na pátých dveřích bude nejspíše použito jen pro jihoamerická odbytiště. Právě na těchto trzích naváže na svého předchůdce prodávaného taktéž jako EcoSport, pro nějž se od roku 2003 rozhodlo přes 700 tisíc zákazníků.
Techniku podvozku pro EcoSport (B-Max) poskytne současná generace kompaktu Fiesta. Produkce by měla být realizována v Brazílii. Z technických dat bylo uveřejněno jen nasazení řadového přeplňovaného tříválce o objemu 1,0 litru z řady EcoBoost. Ten by měl generovat solidní výkonovou špičku 120 koní a kroutící moment vrcholící hodnotou 170 N.m. Jeho technický koncept obsahuje moderní finesy jako přímé vstřikování paliva nebo proměnné časování ventilů.
Vzhledem k podvozku z Fiesty se nabízí výlučné nasazení pohonu předních kol, ale zejména pro trhy Jižní Ameriky je pravděpodobné i nasazení pohonu všech kol. To ve spojení se zážehovým dvoulitrem nabízí i současná generace EcoSportu. Převodovka by měla být pětistupňová manuální.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?