Dosud neznámá značka Luxgen vystrkuje růžky a zdá se, že její jméno bychom si pomělu ale jistě měli zapamatovat. Nově se pyšní svým sedanem 5.
Po zajímavých vozech MPV a SUV pojmenovaných shodně Luxgen7 a rozlišených jen označnením karoserie, je nyní na řadě něco s tradičním řešením karoserie. Nejde o nic jiného než sedan Luxgen5. Taiwanská automobilka se do výroby automobilů pustila s dosti vysokou vervou a jde tedy už o třetí výtvor za dva roky existence značky.
Pod kapotou nalezneme dva benzínové čtyřválce o objemech 1,8 a 2,0 litru, přičemž nabízené výkony jsou 150 a 170 koní.
Luxgen klade velký důraz na elektroniku ve svých vozech, proto se i tady dočkáme systému běžícího na bázi operačního systému Windows CE, který zase běží na hardwaru od HTC. Displej umístěný uprostřed interiéru je dotykový, doplňuje ho displej umístěný na místě, kde má běžný vůz budíky, a také Head up displej, který je však řešen jednodušší technologií, kdy není obraz promítán na čelní sklo, ale jen na průhlednou destičku umístěnou před sklem.
Vůz má být odladěn pro nasazení na globálních trzích, avšak kam až se dostane, to zatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?