Dosud neznámá značka Luxgen vystrkuje růžky a zdá se, že její jméno bychom si pomělu ale jistě měli zapamatovat. Nově se pyšní svým sedanem 5.
Po zajímavých vozech MPV a SUV pojmenovaných shodně Luxgen7 a rozlišených jen označnením karoserie, je nyní na řadě něco s tradičním řešením karoserie. Nejde o nic jiného než sedan Luxgen5. Taiwanská automobilka se do výroby automobilů pustila s dosti vysokou vervou a jde tedy už o třetí výtvor za dva roky existence značky.
Pod kapotou nalezneme dva benzínové čtyřválce o objemech 1,8 a 2,0 litru, přičemž nabízené výkony jsou 150 a 170 koní.
Luxgen klade velký důraz na elektroniku ve svých vozech, proto se i tady dočkáme systému běžícího na bázi operačního systému Windows CE, který zase běží na hardwaru od HTC. Displej umístěný uprostřed interiéru je dotykový, doplňuje ho displej umístěný na místě, kde má běžný vůz budíky, a také Head up displej, který je však řešen jednodušší technologií, kdy není obraz promítán na čelní sklo, ale jen na průhlednou destičku umístěnou před sklem.
Vůz má být odladěn pro nasazení na globálních trzích, avšak kam až se dostane, to zatím nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.