Dosud neznámá značka Luxgen vystrkuje růžky a zdá se, že její jméno bychom si pomělu ale jistě měli zapamatovat. Nově se pyšní svým sedanem 5.
Po zajímavých vozech MPV a SUV pojmenovaných shodně Luxgen7 a rozlišených jen označnením karoserie, je nyní na řadě něco s tradičním řešením karoserie. Nejde o nic jiného než sedan Luxgen5. Taiwanská automobilka se do výroby automobilů pustila s dosti vysokou vervou a jde tedy už o třetí výtvor za dva roky existence značky.
Pod kapotou nalezneme dva benzínové čtyřválce o objemech 1,8 a 2,0 litru, přičemž nabízené výkony jsou 150 a 170 koní.
Luxgen klade velký důraz na elektroniku ve svých vozech, proto se i tady dočkáme systému běžícího na bázi operačního systému Windows CE, který zase běží na hardwaru od HTC. Displej umístěný uprostřed interiéru je dotykový, doplňuje ho displej umístěný na místě, kde má běžný vůz budíky, a také Head up displej, který je však řešen jednodušší technologií, kdy není obraz promítán na čelní sklo, ale jen na průhlednou destičku umístěnou před sklem.
Vůz má být odladěn pro nasazení na globálních trzích, avšak kam až se dostane, to zatím nevíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?