Britská mikroautomobilka Morgan zaměřující se na tradiční výrobu vysoce tradicionalistických vozů představí inovovanou +8
Morgan Plus 8 neboli +8 je tradičním vozem výrobce. Jeho výroba začala ve druhé polovině 60. let a vyráběl se až do roku 2004. Změny na něm učiněné v průběhu výroby byly jen minimální, jde zkrátka téměř věčné zachování původní tradice.
Nyní by se měl model Plus 8 vrátit jako inovovaná verze. Představí se světu na autosalonu v Ženevě a měl by nabídnout i kousky moderní techniky, zejména klimatizaci a automatickou převodovku.
Číslice 8 v názvu neznačí nic jiného než počet válců, přičemž motory až do konce výroby pocházely od Roveru.
Cena novinky se má pohybovat kolem 71 tisíc liber bez daně z přidané hodnoty, což je v přepočtu něco kolem dvou milionů korun. Prvotní informace prozatím dostali vybraní věrní zákazníci značky. Jak je ale vidno, dlouho to sami pro sebe držet nedokázali... Naštěstí pro nás :-)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?