Britská mikroautomobilka Morgan zaměřující se na tradiční výrobu vysoce tradicionalistických vozů představí inovovanou +8
Morgan Plus 8 neboli +8 je tradičním vozem výrobce. Jeho výroba začala ve druhé polovině 60. let a vyráběl se až do roku 2004. Změny na něm učiněné v průběhu výroby byly jen minimální, jde zkrátka téměř věčné zachování původní tradice.
Nyní by se měl model Plus 8 vrátit jako inovovaná verze. Představí se světu na autosalonu v Ženevě a měl by nabídnout i kousky moderní techniky, zejména klimatizaci a automatickou převodovku.
Číslice 8 v názvu neznačí nic jiného než počet válců, přičemž motory až do konce výroby pocházely od Roveru.
Cena novinky se má pohybovat kolem 71 tisíc liber bez daně z přidané hodnoty, což je v přepočtu něco kolem dvou milionů korun. Prvotní informace prozatím dostali vybraní věrní zákazníci značky. Jak je ale vidno, dlouho to sami pro sebe držet nedokázali... Naštěstí pro nás :-)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.