Volvo XC 90 sa ešte nejakú chvíľu udrží v predaji, v tom mu má pomôcť drobné osvieženie vzhľadu.
Je to neuveriteľné, ale Volvo XC 90 je v predaji už od roku 2002, teda takmer 10 rokov. Za ten čas zmenilo svoju podobu len minimálne, no napriek tomu ide o predajne veľmi úspešný model, ktorému jeho predajné čísla môže závidieť nejeden konkurent. Automobilka pripravila pre model XC 90 na záver kariéry ešte jeden osviežujúci facelift, ktorý ho viac priblíži ostatným modelom značky.
Facelift sa zameral na inovovaný predný nárazník s väčšou lakovanou plochou a predné svetlomety s diódovým denným osvetlením. Zadné svetlomety sa svojou grafikou priblížili menšiemu modelu XC 60, ich komponenty sú taktiež zostavené z LED diód. Oko potešia aj nové 18-palcové disky z ľahkej zliatiny.
Interiér dostal nový trojramenný kožený multifunkčný volant, hliníkový dekor prístrojovej dosky a ďalšie drobné úpravy. Drobné zmeny zaznamenala aj multimediálna výbava s novými aplikáciami pre mobilné telefóny s GPS.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?