Konceptem, který představí korejská automobilka se specializací na SUV, Ssangyong, bude SUV XIV-1.
Koncept XIV-1 by měl ukázat světu, že i tvůrce podivných vozů jako Rexton, Action nebo Rodius dokáže vyrobit i něco, co je sexy. Pokračuje tak v linii, kterou započal modelem Korando poté, co jej mimo jiné i divoký design předchozích modelů poslal do stádia bankrotu. Z něj se však automobilka dostala a zdá se, že ji to pomohlo.
Nový koncept jen těžko zapře inspiraci moderním pojetím, které díky zatmavení předních a bočních sloupků nechává střechu opticky postavenou jen na zadním dílu. Podobné řešení využívá například Suzuki Swift, přejala jej i Škoda Fabia a v kategorii SUV jsou jejími průkopníky vozy od Land Roveru.
Sportovně vypadající SUV se představí ve Frankfurtu, reálné snímky vozu přineseme hned, jak budou dostupné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?