Konceptem, který představí korejská automobilka se specializací na SUV, Ssangyong, bude SUV XIV-1.
Koncept XIV-1 by měl ukázat světu, že i tvůrce podivných vozů jako Rexton, Action nebo Rodius dokáže vyrobit i něco, co je sexy. Pokračuje tak v linii, kterou započal modelem Korando poté, co jej mimo jiné i divoký design předchozích modelů poslal do stádia bankrotu. Z něj se však automobilka dostala a zdá se, že ji to pomohlo.
Nový koncept jen těžko zapře inspiraci moderním pojetím, které díky zatmavení předních a bočních sloupků nechává střechu opticky postavenou jen na zadním dílu. Podobné řešení využívá například Suzuki Swift, přejala jej i Škoda Fabia a v kategorii SUV jsou jejími průkopníky vozy od Land Roveru.
Sportovně vypadající SUV se představí ve Frankfurtu, reálné snímky vozu přineseme hned, jak budou dostupné.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?