Peugeot si na autosalonu ve Frankfurtu připravuje novinku ve tvaru luxusního MPV. Můžeme na něm najít například odkaz na Mercedes Benz R.
Peugeot se fakticky stáhl z luxusní třídy tím, že svoji třídu 607 nechal sloučit s nižší 407 a nyní prodává jen model 508. Zdá se však, že po ni stále tak trochu pošilhává. Nový koncept je tomu důkazem.
S délkou, která bez čtyř centimetrů dosahuje pětimetrové hranice, interiérem se šesti luxusními sezeními, dveřmi otevíranými naproti sobě a v neposlední řadě také poměrně silnou motorizací je tento koncept pravým směřováním do třídy luxusních MPV.
Když jsme u motoru, ten kombinuje známý a oblíbený diesel 2,2 HDi o výkonu 204 koní s elektromotorem, jehož výkon je 95 koní, suma výkonu je tedy 300 koní. Spotřeba je i díky nabíjení baterií ze sítě pouhých 3,2 litru na 100 ujetých kilometrů.
Za pozornost stojí zejména řešeno sedadel. Na snímcích je patrná jen čtyřmístná konfigurace s mimořádným prostorem. Ve skutečnosti jsou ve voze ukryta další dvě sedadla, nikoliv v podlaze kufru, jak je obvyklé, ale jsou nalepena na přední sedačky. Odsunu se doprostřed interiéru a vytvoří ve skutečnosti dvou řadu, nikoliv třetí, jak jsme zvyklí. Třetí řada je pevná.
Peugeot a Citroěn jsou propojené značky a vzhledem k tomu, že druhá francouzská značka představila své luxusní MPV DS5, je možné, že se časem dočkáme ještě honosnější verze od Peugeotu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.