Peugeot si na autosalonu ve Frankfurtu připravuje novinku ve tvaru luxusního MPV. Můžeme na něm najít například odkaz na Mercedes Benz R.
Peugeot se fakticky stáhl z luxusní třídy tím, že svoji třídu 607 nechal sloučit s nižší 407 a nyní prodává jen model 508. Zdá se však, že po ni stále tak trochu pošilhává. Nový koncept je tomu důkazem.
S délkou, která bez čtyř centimetrů dosahuje pětimetrové hranice, interiérem se šesti luxusními sezeními, dveřmi otevíranými naproti sobě a v neposlední řadě také poměrně silnou motorizací je tento koncept pravým směřováním do třídy luxusních MPV.
Když jsme u motoru, ten kombinuje známý a oblíbený diesel 2,2 HDi o výkonu 204 koní s elektromotorem, jehož výkon je 95 koní, suma výkonu je tedy 300 koní. Spotřeba je i díky nabíjení baterií ze sítě pouhých 3,2 litru na 100 ujetých kilometrů.
Za pozornost stojí zejména řešeno sedadel. Na snímcích je patrná jen čtyřmístná konfigurace s mimořádným prostorem. Ve skutečnosti jsou ve voze ukryta další dvě sedadla, nikoliv v podlaze kufru, jak je obvyklé, ale jsou nalepena na přední sedačky. Odsunu se doprostřed interiéru a vytvoří ve skutečnosti dvou řadu, nikoliv třetí, jak jsme zvyklí. Třetí řada je pevná.
Peugeot a Citroěn jsou propojené značky a vzhledem k tomu, že druhá francouzská značka představila své luxusní MPV DS5, je možné, že se časem dočkáme ještě honosnější verze od Peugeotu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?