Talianska Delta mieri na britský trh. Nie však pod značkou Lancia, ale pod značkou Chrysler, ktorú vlastní Fiat Group.
Pôvodom americká automobilová značka Chrysler sa pred časom dostala pod krídla koncernu Fiat Group, a tak sa už dlhšiu dobu hovorilo o premenovaní modelov talianskej Lancie na vozidlá značky Chrysler, a ich následnom uvedení na dosiaľ nedotknuté automobilové trhy. Tento osud postihol aj Lanciu Delta, ktorá sa bude predávať ako Chrysler vo Veľkej Británii.
Chrysler Delta ťaží z techniky a dizajnu nedávno modernizovanej Lancie Delta, a tak nesie upravenú masku chladiča s vlastným logom automobilky. Ide o totožné vozidlá, až na výmenu znakov Lancie za Chrysler. Pod kapotou Chrysleru Delta predávanej v británii bude možnosť výberu medzi benzínovými turbomotormi 1,4 T (88 kW/120k) a 1,4 MultiAir (103 kW/140 k), na výber sú aj naftové motory 1,6 MultiJet (88 kW/120 k) alebo 2,0 MultiJet (121 kW/165 k).
Podobný osud ako Deltu čaká aj na najnovší prírastok automobilky, Lanciu Ypsilon. O ponuke premenovaných modelov Chrysler v USA zatiaľ nie je rozhodnuté.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?