Pokud vám název De Tomaso Pantera nic neříká není to žádná ostuda. Jde o supersport který byl mezi lety 1970 až 1995 produkován ve sluné Itálii.
Společnost založená roku 1965 Alejandrem De Tomasem se po většinu doby své existence zmítala v problémech a posléze zbankrotovala. Do paměti příznivců sportovních vozů se navždy zapsala modelem Pantera. Design supersportu vznikl u studia Ghia. Šlo o pohlednou "placku" s šestilitrovým osmiválcem Ford uloženým před zadní nápravou.
V současné době se společnost De Tomaso dočkala svého zmyrtvýchvstání. Poprvé o sobě značka dala vědět letos v Ženevě konceptem SLC (psali jsme ZDE). Tento opulentní sedan příznivce sporťáků jistě nenadchl. Ale ve Frankfurtu by se měl objevit druhý koncept, mělo by jít o pokračovatele slavé Pantery.
O konceptu Pantery není zatím k mání přespříliš informací. Studie by měla být poměrně lehké konstrukce, asi 1200 kg zásluhou rozsáhlého využití aluminia. Pohon obstará jednotka původem z Corvette, osmiválcový small block naladěný na výkon asi šesti stovek koní. Smělé plány výrobce hovoří o roční produkci 2000 Panter. Zamaskovaný prototyp Pantery si můžete prohlédnout na přiloženém videu.
zdroj: worldcarfans.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?