De Tomaso Pantera - oživení bestie

Pantera
Pantera, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 17. července 2011 23:44
Sdílej:

Pokud vám název De Tomaso Pantera nic neříká není to žádná ostuda. Jde o supersport který byl mezi lety 1970 až 1995 produkován ve sluné Itálii.

Společnost založená roku 1965 Alejandrem De Tomasem se po většinu doby své existence zmítala v problémech a posléze zbankrotovala. Do paměti příznivců sportovních vozů se navždy zapsala modelem Pantera. Design supersportu vznikl u studia Ghia. Šlo o pohlednou "placku" s šestilitrovým osmiválcem Ford uloženým před zadní nápravou.

V současné době se společnost De Tomaso dočkala svého zmyrtvýchvstání. Poprvé o sobě značka dala vědět letos v Ženevě konceptem SLC (psali jsme ZDE). Tento opulentní sedan příznivce sporťáků jistě nenadchl. Ale ve Frankfurtu by se měl objevit druhý koncept, mělo by jít o pokračovatele slavé Pantery.

O konceptu Pantery není zatím k mání přespříliš informací. Studie by měla být poměrně lehké konstrukce, asi 1200 kg zásluhou rozsáhlého využití aluminia. Pohon obstará jednotka původem z Corvette, osmiválcový small block naladěný na výkon asi šesti stovek koní. Smělé plány výrobce hovoří o roční produkci 2000 Panter. Zamaskovaný prototyp Pantery si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

zdroj: worldcarfans.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.