Pokud vám název De Tomaso Pantera nic neříká není to žádná ostuda. Jde o supersport který byl mezi lety 1970 až 1995 produkován ve sluné Itálii.
Společnost založená roku 1965 Alejandrem De Tomasem se po většinu doby své existence zmítala v problémech a posléze zbankrotovala. Do paměti příznivců sportovních vozů se navždy zapsala modelem Pantera. Design supersportu vznikl u studia Ghia. Šlo o pohlednou "placku" s šestilitrovým osmiválcem Ford uloženým před zadní nápravou.
V současné době se společnost De Tomaso dočkala svého zmyrtvýchvstání. Poprvé o sobě značka dala vědět letos v Ženevě konceptem SLC (psali jsme ZDE). Tento opulentní sedan příznivce sporťáků jistě nenadchl. Ale ve Frankfurtu by se měl objevit druhý koncept, mělo by jít o pokračovatele slavé Pantery.
O konceptu Pantery není zatím k mání přespříliš informací. Studie by měla být poměrně lehké konstrukce, asi 1200 kg zásluhou rozsáhlého využití aluminia. Pohon obstará jednotka původem z Corvette, osmiválcový small block naladěný na výkon asi šesti stovek koní. Smělé plány výrobce hovoří o roční produkci 2000 Panter. Zamaskovaný prototyp Pantery si můžete prohlédnout na přiloženém videu.
zdroj: worldcarfans.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.