Volkswagen uvádí do prodeje svůj model Beetle ve sportovním stylu. Černý brouk má pod kapotou silný dvoulitr.
Motor 2,0 TFSi je již tradičním zbožím Volkswagenu. Dostane se i do nového Brouka a ten s ním začne svoji zaoceánskou kariéru. Ano, právě za oceánem se očekává největší úspěch vozu, proto se první vlajková série ukáže právě tam.
Vozů původní série bude vyrobeno jen šest stovek, prodávat se však budou za lidovou cenu 25 tisíc dolarů (asi 430 tisíc korun). Od obvyklé produkce ho odliší doplňky v interiéru, červeně lakované třmeny brzd, hliníkové pedály a dalších pár drobností.
Jak již bylo řečeno, pod kapotou bude dvousetkoňový dvoulitr známý i z Octavie RS. Jeho výkon bude přenášet převodovka DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.