Divize Renault Sport připravila pětisetkusovou sérii typu Mégane RS pod označením Trophy 265. Jak název naznačuje pod kapotou hatchbacku bude pracovat 265 namísto 250 koňských sil.
Už základní "er-eso" není nějaký loudal, ale proč z něj nestvořit ještě vybroušenější kousek. A tak si pánové od Renault Sport dali skutečně záležet. Mají již na svědomí několik povedených vozítek, zejména na základě typů Clio a Mégane.
Základem každé úpravy by mělo být posílení výkonu motoru. Proto byl zvýšen tlak turbodmychadla o 0,2 baru, to spolu s drobnými dalšími zásahy do dvoulitrového přeplňovaného čtyřvalce přineslo nárůst výkonu o 15 koní a zvýšení maximálního kroutícího momentu o 20 N.m na 360 N.m. Pro usnadnění práce předním kolům je model Trophy vybaven diferenciálem se zvýšenou svorností. Podvozek byl osazen sportovnější konfigurací známou pod označením Cup, ten byl ještě dále poladěn. Trophy bude jezdit na pětipaprskových černočervených elektronech Speedline velikosti 19 palců obutých do osvědčených pneumatik Bridgestone Potenza RE050A.
Změny se na dynamických parametrech projevili jen nepatrně, maximálka 254 km/h (+4 km/h) a zrychlení 0-100 km/h za 6,0 sekundy (-0,1 s). Kosmetické změny rozpozná jen opravdový nadšenec, jiná jsou zmíněná kola, nejnápadnější je černě lakovaná střecha. Pozměněn byl i zádový spoiler.
Trophy 265 bude možno objednat od 20. června. Na náš trh není určen žádný z pětisetkusové série, to britové se mohou těšit na plných 50 kusů. Bude možné volit ze čtyřech laků karoserie - žluté, černé, šedé a bílé. Za příplatek bude možné Mégane vybavit záznamovým zařízením jízdních dat R.S. Monitor.
Novinka bude oficiálně prezentována na akci Renault Sport Day na Nürburgringu 17.6. Základní cena byla ustanovena na neskromných 35,5 tisíce Eur. To ospravedlňuje snad jen omezená série a označení každého kusu plaketkou s výrobním číslem.
zdroj: autoblog.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?