Divize Renault Sport připravila pětisetkusovou sérii typu Mégane RS pod označením Trophy 265. Jak název naznačuje pod kapotou hatchbacku bude pracovat 265 namísto 250 koňských sil.
Už základní "er-eso" není nějaký loudal, ale proč z něj nestvořit ještě vybroušenější kousek. A tak si pánové od Renault Sport dali skutečně záležet. Mají již na svědomí několik povedených vozítek, zejména na základě typů Clio a Mégane.
Základem každé úpravy by mělo být posílení výkonu motoru. Proto byl zvýšen tlak turbodmychadla o 0,2 baru, to spolu s drobnými dalšími zásahy do dvoulitrového přeplňovaného čtyřvalce přineslo nárůst výkonu o 15 koní a zvýšení maximálního kroutícího momentu o 20 N.m na 360 N.m. Pro usnadnění práce předním kolům je model Trophy vybaven diferenciálem se zvýšenou svorností. Podvozek byl osazen sportovnější konfigurací známou pod označením Cup, ten byl ještě dále poladěn. Trophy bude jezdit na pětipaprskových černočervených elektronech Speedline velikosti 19 palců obutých do osvědčených pneumatik Bridgestone Potenza RE050A.
Změny se na dynamických parametrech projevili jen nepatrně, maximálka 254 km/h (+4 km/h) a zrychlení 0-100 km/h za 6,0 sekundy (-0,1 s). Kosmetické změny rozpozná jen opravdový nadšenec, jiná jsou zmíněná kola, nejnápadnější je černě lakovaná střecha. Pozměněn byl i zádový spoiler.
Trophy 265 bude možno objednat od 20. června. Na náš trh není určen žádný z pětisetkusové série, to britové se mohou těšit na plných 50 kusů. Bude možné volit ze čtyřech laků karoserie - žluté, černé, šedé a bílé. Za příplatek bude možné Mégane vybavit záznamovým zařízením jízdních dat R.S. Monitor.
Novinka bude oficiálně prezentována na akci Renault Sport Day na Nürburgringu 17.6. Základní cena byla ustanovena na neskromných 35,5 tisíce Eur. To ospravedlňuje snad jen omezená série a označení každého kusu plaketkou s výrobním číslem.
zdroj: autoblog.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?