Divize Renault Sport připravila pětisetkusovou sérii typu Mégane RS pod označením Trophy 265. Jak název naznačuje pod kapotou hatchbacku bude pracovat 265 namísto 250 koňských sil.
Už základní "er-eso" není nějaký loudal, ale proč z něj nestvořit ještě vybroušenější kousek. A tak si pánové od Renault Sport dali skutečně záležet. Mají již na svědomí několik povedených vozítek, zejména na základě typů Clio a Mégane.
Základem každé úpravy by mělo být posílení výkonu motoru. Proto byl zvýšen tlak turbodmychadla o 0,2 baru, to spolu s drobnými dalšími zásahy do dvoulitrového přeplňovaného čtyřvalce přineslo nárůst výkonu o 15 koní a zvýšení maximálního kroutícího momentu o 20 N.m na 360 N.m. Pro usnadnění práce předním kolům je model Trophy vybaven diferenciálem se zvýšenou svorností. Podvozek byl osazen sportovnější konfigurací známou pod označením Cup, ten byl ještě dále poladěn. Trophy bude jezdit na pětipaprskových černočervených elektronech Speedline velikosti 19 palců obutých do osvědčených pneumatik Bridgestone Potenza RE050A.
Změny se na dynamických parametrech projevili jen nepatrně, maximálka 254 km/h (+4 km/h) a zrychlení 0-100 km/h za 6,0 sekundy (-0,1 s). Kosmetické změny rozpozná jen opravdový nadšenec, jiná jsou zmíněná kola, nejnápadnější je černě lakovaná střecha. Pozměněn byl i zádový spoiler.
Trophy 265 bude možno objednat od 20. června. Na náš trh není určen žádný z pětisetkusové série, to britové se mohou těšit na plných 50 kusů. Bude možné volit ze čtyřech laků karoserie - žluté, černé, šedé a bílé. Za příplatek bude možné Mégane vybavit záznamovým zařízením jízdních dat R.S. Monitor.
Novinka bude oficiálně prezentována na akci Renault Sport Day na Nürburgringu 17.6. Základní cena byla ustanovena na neskromných 35,5 tisíce Eur. To ospravedlňuje snad jen omezená série a označení každého kusu plaketkou s výrobním číslem.
zdroj: autoblog.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.