Ford navazuje na miniaturizaci motorů a pod kapotu svého nejmenšího vozu SUV zařadí mikromotůrek o objemu jeden litr.
Litrový tříválec, samozřejmě řádně nadopovaný turbem, nahradí současné malé čtyřválce značky. Přesné parametry zatím nejsou známy, firma je představí na podzim ve Frankfurtu, pravděpodobně spolu s novým B-Maxem. Na obrázku je prozatím jeho studie.
Ford hodlá při konstrukci užít mnoha prvků pro snížení spotřeby, kromě samotného malého objemu bude motor disponovat například dělenou chladící soustavou, která umožní bloku motoru, aby se zahřál rychleji. To znamená nižší emise při studeném startu. Přirozeně se dočkáme také přímého vstřikování a variabilního časování ventilů.
Ford B-Max se stane nejmenším MPV značky. Jeho úkolem je nahradit zastarávající model Fusion.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.