Ford navazuje na miniaturizaci motorů a pod kapotu svého nejmenšího vozu SUV zařadí mikromotůrek o objemu jeden litr.
Litrový tříválec, samozřejmě řádně nadopovaný turbem, nahradí současné malé čtyřválce značky. Přesné parametry zatím nejsou známy, firma je představí na podzim ve Frankfurtu, pravděpodobně spolu s novým B-Maxem. Na obrázku je prozatím jeho studie.
Ford hodlá při konstrukci užít mnoha prvků pro snížení spotřeby, kromě samotného malého objemu bude motor disponovat například dělenou chladící soustavou, která umožní bloku motoru, aby se zahřál rychleji. To znamená nižší emise při studeném startu. Přirozeně se dočkáme také přímého vstřikování a variabilního časování ventilů.
Ford B-Max se stane nejmenším MPV značky. Jeho úkolem je nahradit zastarávající model Fusion.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?