Ford navazuje na miniaturizaci motorů a pod kapotu svého nejmenšího vozu SUV zařadí mikromotůrek o objemu jeden litr.
Litrový tříválec, samozřejmě řádně nadopovaný turbem, nahradí současné malé čtyřválce značky. Přesné parametry zatím nejsou známy, firma je představí na podzim ve Frankfurtu, pravděpodobně spolu s novým B-Maxem. Na obrázku je prozatím jeho studie.
Ford hodlá při konstrukci užít mnoha prvků pro snížení spotřeby, kromě samotného malého objemu bude motor disponovat například dělenou chladící soustavou, která umožní bloku motoru, aby se zahřál rychleji. To znamená nižší emise při studeném startu. Přirozeně se dočkáme také přímého vstřikování a variabilního časování ventilů.
Ford B-Max se stane nejmenším MPV značky. Jeho úkolem je nahradit zastarávající model Fusion.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?