Mazda pro australský trh připravila vylepšenou kabinu svého pick-upu BT50. Freestyle Cab má dveře jako RX-8.
Dveře otevírané naproti sobě, jak je ukazuje Mazda, jsou kompromisem mezi jedním a dvěma páry dveří. Velmi úspěšně a důmyslně systém používá sporťák RX-8 s rotačním motorem. Nyní jej převzal velký pick-up.
Ve skutečnost tu nejde o dvoje plnohodnotné dveře, ale o přední dveře ve své plné délce a dveře druhé, otevírané opačným směrem, které jsou předními dveřmi částečně překryté a je možné je otevřít až po otevření dveří prvních. Díky tomu je řešen problém nechtěného otevření dveří za jízdy.
Středový sloupek je integrován ve vyztužených rámech dveří, díky čemuž by měla karoserie být dostatečně pevná.
Premiéra proběhne za měsíc v Austrálii, dostupnost na jiných kontinentech neznáme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?