Bugatii na různých světových autosalonech s oblibou ukazuje lehce pozměněné a lehce vyladěné speciální veze svého Veyronu. Šanghaj nebyla výjimkou.
Prvním kouskem je úprava otevřeného modelu Grand Sport. Technicky se nic nezměnilo, výkon je stále monstrózních 1001 koní, ladilo se vzhledem. Speciální edice totiž nabízí barevné ladění do kombinace bílé a námořnicky modré barvy. Patrné je to jak na exteriéru, tak i na interiéru, který je modrý, švy jsou však zvýrazněny bílou nití.
O něco výraznější je ladění modelu SuperSport. I zde nebylo zasahováno do motoru, 1200 koní snad musí stačit každému, karoserie je však kompletně vyvedena v uhlíkových materiálech. Uhlíková vlákna mají příznivý vliv na hmotnost a jejich vystavení na odiv všem očím je jistě velmi atraktivní.
Interiér je vybaven v kombinaci černé a béžové barvy, na několika místech se objevily také prvky z karbonu.
Tyto dva vozy jsou tak trochu labutí písní jednoho z nejfantastičtějších vozů poslední dekády. Geniální design Jozefa Kabaně, monstrózní výkony a přitom luxus, to vše již brzy skončí společně s naplněním limitované série. S Veyronem ale značka Bugatti v žádném případě neskončí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.